BRATISLAVA 19. februára (WEBNOVINY) – Hneď na úvod musím podotknúť, že sa teraz nebavíme o samotnej hodnote značky. V tom prípade by rebríček vyzeral trochu inak. Najdrahšou značkou sveta je Apple. Hodnota tejto spoločnosti bola vyčíslená na 87,3 miliardy amerických dolárov. Nasleduje Samsung (58,8 mld.), Google (52,1 mld.), Microsoft (45,5 mld.) a TOP 5 uzatvára Walmart (42,3). Hodnota automobilky Ferrari je „iba“ 3,6 mld., no jej sila spočíva v niečom inom.
Pri porovnávaní sa totiž nepozeralo iba na zisk, ale keď sa zohľadnia aj také veci ako čistá marža, priemerný zisk na zákazníka, výdaje na marketing a reklamu, či vernosť značke a jej obľuba, Ferrari jasne vedie. Predstihlo aj takých gigantov ako Google a Coca-Cola.
„Je vždy príjemné ocitnúť sa na vrchole akéhokoľvek rebríčka. Obzvlášť, keď konkurencia zahŕňa tie najslávnejšie spoločnosti sveta“, reagoval na výsledky prieskumu prezident automobilky Ferrari, pán Luca di Montezemolo. „Tento výsledok dokazuje, že aj v časoch ťažkých pre ekonomiku je Taliansko schopné excelovať i na medzinárodnej úrovni“.