BRATISLAVA 6. decembra (WEBNOVINY) – Od januára 2012 rozšíri ponuku motorov pre Opel Insignia motor 2.0 CDTI BiTurbo. Ako už bolo spomenuté, motor produkuje až 143 kW (195) a 400 Nm, pričom kombinovaná spotreba by nemala presiahnuť 4,9 litra nafty na 100 km. Toto úsporné auto pritom dokáže na stovku vyštartovať za pôsobivých 8,7 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť až 230 km/h.
“Túto úroveň výkonu a krútiaceho momentu zvyčajne dosahujú šesťvalcové naftové motory s objemom okolo troch litrov. Vďaka technológii BiTurbo náš menší motor dosahuje rovnako veľký výkon pri spotrebe paliva a emisiách nižších o 30 percent,“ povedal Volker Scharf, šéfkonštruktér modelového radu Insignia.
Sekvenčné prepĺňanie eliminuje oneskorenú reakciu motora
Technickou lahôdkou nového štvorvalcového naftového motora s priamym vstrekovaním paliva Common Rail je sekvenčný dvojstupňový systém prepĺňania. Táto technológia sa doteraz používala iba pri automobiloch vyšších cenových segmentov. Teraz ju Opel v duchu svojej základnej filozofie sprístupňuje pre širší okruh zákazníkov.
Systém prepĺňania BiTurbo využíva dve turbodúchadlá rozličnej veľkosti, ktoré pracujú buď samostatne alebo spoločne. Malé turbodúchadlo sa rýchlo roztáča v oblasti nízkych otáčok motora. Tým sa dosahuje prudký nárast prepĺňacieho tlaku, vďaka čomu motor veľmi spontánne reaguje na zmenu polohy pedála akcelerátora bez typického oneskorenia.
V oblasti stredných otáčok pracujú obidve turbodúchadlá spoločne, pričom veľké turbodúchadlo zabezpečuje prvý stupeň stlačenia nasávaného vzduchu a malé turbodúchadlo následne zvyšuje prepĺňací tlak na definitívnu úroveň.
Pri vysokých otáčkach (od približne 3000 za minútu) celý objem výfukových plynov prúdi priamo na turbínu veľkého turbodúchadla, čím sa dosahuje vysoký výkon motora v najvyššom rozsahu otáčok.
Nový motor sa dá kombinovať so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou, s pohonom predných kolies alebo s pohonom všetkých kolies (AWD) s elektronickým samosvorným diferenciálom na zadnej náprave. Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo je k dispozícii so všetkými verziami karosérie, cena špičkovo vybavenej verzie Insignia Cosmo 2.0 CDTI 143 kW (1956k) začína na 31 690 €.
Od nového roka sa v modelovom rade Insignia objavia aj ďalšie technické inovácie. Každá verzia AWD s pohonom všetkých štyroch kolies sa bude dať objednať s podvozkom SuperSport. Ten obsahuje prednú nápravu HiPerStrut prevzatú z vrcholnej verzie OPC, vysoko účinné brzdy značky Brembo a mechatronický podvozok FlexRide s elektronicky regulovanými adaptívnymi tlmičmi pruženia.
Nové asistenčné systémy zvyšujú bezpečnosť
vďaka novému radarovému systému, umiestnenému za maskou chladiča, sa výrazne zvýšila aj aktívna bezpečnosť. Zákazníci modelu Insignia si teraz môžu objednať adaptívny tempomat Adaptive Cruise Control (ACC). Nový systém na báze radaru automaticky udržiava zvolenú rýchlosť pri zohľadnení nastaveného bezpečnostného odstupu od vozidla idúceho vpredu. Radarový systém umožňuje aj niektoré ďalšie funkcie: Following Distance Indication (FDI) vizuálne informuje vodiča o vzdialenosti od vozidla idúceho vpredu; Forward Collision Alert (FCA) vizuálnym a akustickým signálom upozorňuje vodiča na bezprostredné nebezpečenstvo kolízie s vozidlom idúcim vpredu a funkcia Collision Imminent Braking (CIB) automaticky spomalí vozidlo ak hrozí riziko kolízie.