BRATISLAVA 6. decembra (WEBNOVINY) – Druhá generácia Dacie Sandero mala svetovú výstavnú premiéru iba prednedávnom na autosalóne v Paríži. Ešte pred jej oficiálnym odhalením sme zverejnili uniknuté fotografie a po premiére sme vám trochu priblížili aj terénnejšie orientovaný model Stepway. Zatiaľ čo na ceny nového Loganu stále čakáme, Sandero sa už predáva a jeho ceny sú veľmi zaujímavé.
Viac výbavy
Automobilka Dacia vyrába autá pre takých zákazníkov, u ktorých má nízka cena veľmi vysokú prioritu. Keď je však auto lacné, je logické, že nemôže byť luxusne vybavené. Niektoré prvky, ako napríklad tempomat či navigácia sa do predošlej Dacie Sandero nedali objednať ani za príplatok. Novému modelu už ale nebude robiť problém ani takáto požiadavka náročnejších zákazníkov.
Príjemné však je to, že napriek luxusnejším prvkom štandardnej výbavy ostali ceny v porovnaní s predchodcom prakticky nezmenené. Mierne zdraženie možno zaznamenať iba pri niektorých verziách, no aj to je ale vyvážené bohatšou výbavou.
Novinky pod kapotou
Základnou motorizáciou pre Daciu Sandero je 1,2-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 55 kW (75 k). Ten v ponuke motorov vystriedal zastaralú „jedna-šestku“. Pozornosť by som však chcel upriamiť na verziou tohto motora, ktorá je schopná jazdiť aj na LPG. Daňou za polovičnú cenu prevádzky je výkon 2 kW. Plynové Sandero sa teda musí uspokojiť so skromným výkonom 53 kW (72 k).
Zaujímavá je tiež skutočnosť, že Sandero dostalo najnovší motor Renaultu – 0,9-litrový benzínový trojvalec prepĺňaný turbodúchadlom. Tento motor s výkonom 66 kW (90 k) iba nedávno debutoval v novom Renaulte Clio a už ho má aj Dacia. Donedávna musela Dacii stačiť staršia technika, no Renault zrejme zistil, že do Dacie sa oplatí investovať.
Naftovou alternatívou je známy motor 1.5 dCi, ktorý je k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Tá slabšia ponúka 55 kW (75 k), zatiaľ čo silnejšia verzia produkuje 66 kW (90 k).