BRATISLAVA 28. apríla (WEBNOVINY) – Už dvanásty ročník podujatia Concorso d’Eleganza, ktorý sa koná v talianskom Cernobbiu, opäť mal čo ponúknuť. Zišlo sa tu niekoľko najkrajších, najvzácnejších a tým aj najdrahších áut na svete. V nedeľu sa podujatia zúčastnilo vyše 5000 návštevníkov.
Tento ročník si vzala pod patronát mníchovská automobilka BMW, ktorá tu predstavila repliku legendárneho BMW 328 Kamm Coupé. Talianska automobilka Alfa Romeo na tomto podujatí oslávila 100 rokov od svojho vzniku modelom TZ3 Corsa. Tieto dve autá boli azda najzaujímavejšie, no každé jedno auto, ktoré sa na podujatie dostalo, patrí do kategórie „ríša snov“.
BMW 328 Kamm Coupé
Mníchovská automobilka na podujatí vystavovala bohužiaľ iba repliku tohto vzácneho auta, ktoré v roku 1940 vyhralo legendárny pretek Mille Miglia. Vzniklo totiž iba niekoľko exemplárov. Konkrétny víťazný model bol kúpený do USA, ďalší kus našiel svoj domov v Anglicku, iný zas v Rusku. V Nemecku ostal iba jediný kus, ktorý bol v roku 1953 zničený.
BMW sa rozhodlo toto legendárne auto oživiť pri príležitosti 70-teho výročia jeho víťazstva na pretekoch Mille Miglia. Nedochovala sa však žiadna technická dokumentácia o tomto aute. Na túto náročnú úlohu si teda povolali skúseného odborníka na túto problematiku – Reného Grossea. Ten na aute použil aj moderné materiály ako plasty, hliník a karbón.
Alfa Romeo TZ3 Corsa
Ako už bolo povedané, milánska automobilka Alfa Romeo týmto modelom oslavuje storočnicu značky. Jeho dizajn však pochádza z karosárskej dielne Zagato, ktoré si týmto modelom tiež pripomína jeden významný historický míľnik – 90 rokov spolupráce s automobilkou Alfa Romeo.
Auto vzniklo na žiadosť nemeckého zberateľa automobilov navrhnutých Zagatom, Martina Kappa. Keďže tento pán nemá svoje auta iba vystavené na obdiv, ale občas si s nimi aj zapreteká, model TZ3 Corsa je ozajstný športový automobil.
Na konštrukcii trúbkového rámu tohto auta bol v značnej miere použitý aj karbón. Ručne robená karoséria je hliníková. Auto tak váži iba neuveriteľných 850 kg. Za prednou nápravou pri tom ukrýva 4,2 litrový osemvalec s výkonom 309 kW (420 k), ktorý prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky poháňa kolesá zadnej nápravy. Vďaka extrémne nízkej hmotnosti je toto iba 1200 mm vysoké auto na stovke za neuveriteľných 3,5 sekundy. Maximálna rýchlosť prevyšuje 300 km/h.
Foto: www.worldcarfans.com
Foto: www.worldcarfans.com
Foto: www.worldcarfans.com
Foto: www.worldcarfans.com
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk