BRATISLAVA 14. októbra (WEBNOVINY) – Parížska ulica Champs Elysées je tou najprestížnejšou ulicou nie len v Paríži, ale možno aj v Európe. V poslednom čase sa však toto krásne miesto zmenilo na niečo ako luxusný trh. Každý, kto chce predávať a vo svete niečo znamenať, sa usiluje mať svoju predajňu aj na Champs Elysées. Citroën je však vo Francúzsku doma a svoj salón tu táto automobilka otvorila už v roku 1932. Išlo o mimoriadne elegantnú budovu v štýle Art Deco. Jej fasáda však postupne strácala na aktuálnosti až sa jej čaro úplne vytratilo v roku 1980, kedy bolo dobudované ďalšie podlažie s reštauráciou.
V roku 2002 sa vedenie Citroënu zhodlo na tom, že reprezentatívna budova automobilky na Champs Elysées potrebuje rekonštrukciu. Vyhlásili konkurz na architekta, ktorý vyhral Parížan Manuelle Gautrand. Jedinou požiadavkou automobilky bolo, aby nová budova dostatočne vystihovala originalitu a kreativitu dizajnérskych riešení, ktorá je charakteristická pre modely značky s dvojitým šípom v logu.
Gautrand dokončil budovu C42 („C“ ako Citroën a 42 je „číslo domu“) vo februári 2007. Salón má päť poschodí a je vysoký 30 metrov. Jeho fasádu v podstate tvorí jeden obrovský výklad s motívom šípového ozubenia, ktoré nosí automobilka Citroën v logu. Cena rekonštrukcie sa vyšplhala na 19,3 milióna eur.
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Vo „svätostánku“ automobilky Citroën sa expozícia pravidelne strieda, no stále tam máte možnosť vidieť veľmi zaujímavé modely. Samozrejmosťou je butik so suvenírmi a rôznymi predmetmi s „citroënovskou tematikou“. Nechýbajú ani najrozličnejšie modely áut v rôznych mierkach.
Survolt v podaní Françoise Nielly
Ako som už spomínal, v salóne C42 sa dá naraziť na veľmi vzácne kúsky s dvojitým šípom v logu. My sme mali šťastie na koncept športového elektromobilu Survolt. Nešlo však o výstavný exemplár zo ženevského, alebo parížskeho autosalónu. Tento kúsok si zobrala do parády francúzska maliarka Françoise Nielly. Tá pri svojej tvorbe rada používa fluorescenčné kontrastné farby a výnimku neurobila ani v prípade karbónovej karosérie konceptu Survolt.
Výsledkom tejto „hry so svetlom“ je nové vnímanie konceptu Survolt. Iba pre úplnosť dodám, že koncept Survolt je poháňaný dvojicou elektromotorov s výkonom 221 kW (300 k), dosahuje maximálnu rýchlosť 260 km/h a na stovku zrýchľuje za menej ako 5 sekúnd.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk