BRATISLAVA 7. júla (WEBNOVINY) – Súťažné vozidlá kategórie R3T musia mať karosériu zhodnú so sériovým modelom. Znamená to, že nie sú dovolené ani rozšírenia blatníkov a ani žiadne iné výraznejšie konštrukčné zmeny. Samozrejmosťou je však ochranná klietka v interiéri. Za hasiaci systém a špeciálne sedadlá si však musíte priplatiť.
Citroën DS3 R3T je poháňaný známym motorom 1.6 THP. V pretekárskej verzii je však tento motor vyladený až na 154 kW (210 k) pri 4750 ot./min. a 350 Nm pri 3000 ot./min. Za nárast výkonu je zodpovedný nový vzduchový filter, vačkový hriadeľ, piesty a ojnice. Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom poloautomatickej prevodovky so sekvenčným radením. Samosvorný diferenciál je samozrejmosťou. Posilnená bola ja brzdová sústava, ktorá má dva brzdové valce.
Nápravy sú nové a podvozok je plne nastaviteľný, aby sa jeho charakteristika dala meniť v závislosti od povrchu konkrétnej súťaže. Automobilka tvrdí, že Citroën DS3 R3T najazdil 10 000 ostrých testovacích kilometrov, pričom sa za jeho volantom vystriedalo viacero profesionálnych jazdcov s rôznymi štýlmi jazdenia. Prví zákazníci budú môcť preveriť jeho schopnosti koncom roka.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk