Mníchovská automobilka BMW pokračuje v praktizovaní downsizingu. Tentokrát posiela k vode geniálny atmosféricky plnený trojlitrový radový šesťvalec a nahrádza ho prepĺňaným dvojlitrom. Nový motor s kódovým označením N20 bude samozrejme úspornejší a šetrnejší k životnému prostrediu. To bol nepochybne hlavný cieľ. Spotreba tak klesla o 16 % na výsledných 7,9 litra benzínu na 100 km v kombinovanom cykle.
BMW však údajne nič nerobí na úkor radosti z jazdy a tak by mal byť nový motor dynamickejší. Má síce o 10 kW menej, ale o 40 Nm viac. Presnejšie, 180 kW (pri 5 000 ot./min.) a 350 Nm už od 1 250 ot./min. Nový motor bude teda pružnejší. Otázne však je, čo bude s jeho zvukom. Predsa len šesťvalec má svoj charakteristický zvuk, ktorým spríjemňuje jazdu.
BMW X1 xDrive28i sa dokáže s týmto motorom rozbehnúť na stovku za pôsobivých 6,1 sekundy a dosiahnuť rýchlosť 240 km/h. S osmestupňovým automatom to trvá 6,5 sekundy. Štandardom je šesťstupňový manuál. Nechýba ani rekuperácia energie pri brzdení a systém start/stop. Neskôr by sa tento motor mal objaviť aj v BMW Z4 a v BMW radu 5.