BMW M5 od Mansory - aby o výnimočnosti vedel úplne každý - FOTO

Objektívne treba uznať, že Mansory patrí k tým úpravcom, ktorí dizajn áut dokážu posunúť až za hranicu všeobecne prijateľnej estetiky.
Bmw_m5_mansory_04.jpg
Nemecký úpravca Mansory predstavil svoju verziu modelu BMW M5 G90. Foto: Mansory

Nemecký úpravca Mansory predstavil svoju verziu modelu BMW M5 G90. Automobil je v sériovej podobe obdarený dizajnom, ktorý je z objektívneho hľadiska dostatočne výrazný, no nie každý môže byť s exteriérom, interiérom i vlastnosťami auta spokojný.

Kto chce toto auto vizuálne podčiarknuť, vie tak urobiť aj priamo u výrobcu, no pokiaľ individuálne laky, disky a doplnky nie sú dostatočné na vyjadrenie presvedčenia konkrétneho fajnšmekra, nastupuje Mansory, aby sa vozidlo dostalo na celkom novú úroveň.

Objektívne treba uznať, že Mansory patrí k tým úpravcom, ktorí dizajn áut dokážu posunúť až za hranicu všeobecne prijateľnej estetiky. No keďže firma funguje už 35 rokov a darí sa jej dobre, nie je dôvod neveriť, že presne autá za hranicou prijateľnej estetiky zákazníci chcú. Jedným dychom ale možno dodať, že M5 G90 s úpravami Mansory patrí k tým esteticky prijateľnejším kúskom tejto tuningovej dielne.

M5 G90 Mansory

Model sa na prvý pohľad odlišuje od sériovej verzie M5 karbónovými doplnkami. Mansory dáva zákazníkom možnosť vybrať si finiš komponentov z karbónového vlákna. Môžu byť také ako na obrázkoch, no môžu byť aj tradičnejšie.

Mansory pre M5 pripravilo vlastný predný spliter, zadný difúzor s trojvýfukom i s možnosťou športového výfukového vedenia, ďalej vzduchové prieduchy i dvojicu prekvapivo kompaktných krídel v zadnej časti vozidla.

K tomu si možno prirátať výraznú kapotu s logom a ešte výraznejšie 22-palcové kované disky s pneumatikami Hankook s rozmerom 295/30 R22 vpredu a 305/30 R22 vzadu. To už sú mimochodom skôr fólie ako pneumatiky.

Karbónové vlákno sa dostalo aj na kryt motora. Mimochodom to je jedno z často obchádzaných miest tuningu, ktoré je pre pravého tunera skutočne dôležité. Najmä ak sa nemôže pochváliť kompletne prepracovanou strojovňou, aspoň pekný kryt zaujme každého kto sa odváži navrhnúť tú šteklivú otázku: „ukáž motor”…

Bmw_m5_mansory_06.jpg
Nemecký úpravca Mansory predstavil svoju verziu modelu BMW M5 G90. Foto: Mansory

Úpravy sa dotkli aj interiéru

Úpravy sa pochopiteľne dotkli aj interiéru, no tam je to najmä o konkrétnych preferenciách zákazníka. Môže si vybrať medzi jemnými zvýrazneniami ako značkové Mansory bezpečnostné pásy, koberčeky, karbónové pedály s podsvieteným logom, svetelné logo v spätných zrkadlách, ktoré sa aktivuje otvorením dverí a premieta Mansory na cestu pod dverami a ďalšie.

Taktiež si môže vybrať tvrdý tuning v podobe kompletne koženého čalúnenia všetkého vrátane batožinového priestoru avšak s výnimkou okien a to aj v poriadne krikľavých farbách. Skrátka fantázii sa medze nekladú a Mansory je pripravené napäto počúvať priania zákazníkov.

Bmw_m5_mansory_05.jpg
Nemecký úpravca Mansory predstavil svoju verziu modelu BMW M5 G90. Foto: Mansory

4,4 litrová V8 nemá nikdy dosť koní

Aj keď z vyššie uvedeného to vyzerá tak, že Mansory ide len o dizajn, nie je to úplne pravda. Na svojej stránke píše aj o zvýšení výkonu a krútiaceho momentu. Pri plug-in hybridoch obvykle ide o zvýšenie schopností systému prostredníctvom úpravy spaľovacieho motora a jeho elektroniky, na výmeny elektromotorov si zatiaľ tuneri veľmi netrúfajú.

V tomto prípade by auto malo mať o dobrých 123 koní a 150 Nm viac ako v sérii. Mansory uvádza 850 koní a 1150 Nm. Cena štandardnej M5 vo verzii sedan štartuje na našom trhu na úrovni 137-tisíc eur, všetky popísané úpravy teda idú nad túto cenu.

No ak by sa vám karbónové extrémne doplnky a kované disky a zvýšený výkon od nemeckého tunera s iránskym pôvodom (zakladateľ značky je Kourosh Mansory), aj štandardná M5 má čo ponúknuť.

5,1 metra dlhá M5 ponúkne minimálne 727 koní z plug-in hybridného systému, k tomu 60 km elektrického dojazdu a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. To spolu so športovou automatickou prevodovkou, pohonom oboch náprav, hmotnosťou cez 2,4 tony a vyše 22 kWh batériou.