BRATISLAVA 30. mája (WEBNOVINY) – O projekte SARTRE sme už písali v tomto článku. Volvo pracuje na systéme, ktorý by umožnil autám nasledovať kamión bez toho, aby sa ich vodiči zaoberali riadením už od roku 2009. Systém sa však doteraz testoval iba na uzavretých cestách, kde autá najazdili 10 000 km, no už má za sebou aj prvých 200 km v riadnej premávke po španielskych diaľniciach v okolí Barcelony.
Jedným z hlavných cieľov konštruktérov bolo to, aby autá kvôli tejto funkcii nemuseli byť vybavené množstvo zbytočností. Podmienkou tiež bolo, aby nebolo nutné inštalovať na cestu žiadne pomocné zariadenia. Využili teda už dnes dostupné technológie, ktorými sú moderné Volvá vybavené – kamery, radary a laserové senzory. Pridali iba bezdrôtovú sieť.
Cez bezdrôtovú sieť spolu vozidlá komunikujú a vedia si navzájom zosynchronizovať riadenie, brzdenie aj akceleráciu. Počas testu išiel za kamiónom ďalší kamión, Volvo S60, Volvo V60 a Volvo XC60 – vo všetkých štyroch autách sa vodič iba viezol, neriadil. Autá išli rýchlosťou 85 km/h a medzi sebou si udržiavali šesťmetrový odstup.
Vo Volve veria, že takýmto spôsobom dokážu ešte viac zvýšiť komfort pri cestovaní autom, keďže vodič môže počas jazdy pracovať na počítači, čítať si, alebo jednoducho relaxovať. Do budúcnosti počítajú s tým, že využívanie tejto funkcie prinesie vyššiu bezpečnosť cestnej premávky, zníži produkciu emisií a tiež zníži riziko zrážok zozadu v dôsledku nedobrzdenia.