BRATISLAVA 30. septembra (WEBNOVINY) – Už dlhší čas sa v Ingolstadte špekuluje o tom, že pod malé Audi Q3 by sa dal zaradiť ešte menší model. Žeby nám mal tento koncept naznačiť, ako bude vyzerať sériová verzia? Zatiaľ je všetko otvorené a nikto nič nepotvrdil. No a čo tento koncept?
Audi Crosslane Coupé je plug-in hybrid. Na jeho pohon slúži 1,5-litrový trojvalec TFSI, ktorý dosahuje výkon 95 kW (130 k) a disponuje krútiacim momentom 200 Nm. Asistujú mu však dva elektromotory. Prvý s výkonom 50 kW (68 k) a krútiacim momentom 210 Nm slúži skôr ako štartér a alternátor. Druhý elektromotor disponuje výkonom 85 kW (116 k) a krútiacim momentom 250 Nm.
V meste a pri rýchlostiach do 55 km/h využíva Audi Crosslane Coupé prevažne druhý elektromotor. Na jedno nabitie prejde 86 km, takže teoretická spotreba benzínu na 100 km predstavuje iba 1,1 litra. Čisto v elektrickom režime pritom auto zrýchľuje na stovku za slušných 9,8 sekundy a dokáže sa rozbehnúť na 130 km/h. Nad touto rýchlosťou sa aktivuje aj spaľovací motor, ktorý pomôže autu dosiahnuť rýchlosť maximálne 182 km/h.
Samozrejme, pri potrebe maximálnej akcelerácie spojí svoje sily elektromotor so spaľovacím motorom ihneď a spoločnými silami rozbehnú auto na stovku za 8,6 sekundy. Kombinovaný výkon hybridnej pohonnej sústavy je totiž 130 kW (177 k).
Auto s dĺžkou 4,21 metra, šírkou 1,88 metra a výškou 1,51 metra sa môže pochváliť hmotnosťou 1390 kg aj so všetkými batériami. Vďačí za to mimoriadne ľahkej konštrukcii, ktorú v Audi nazvali Multimaterial Space Frame. Už totiž nie je tvorená iba hliníkom, ako to bolo u Audi zvykom, no v tomto prípade je hliník kombinovaný s polymérmi vystuženými uhlíkovými a sklenými vláknami.
Či sa toto auto dostane do sériovej výroby zatiaľ nevieme. Vyzerá to však viac pesimisticky, ako optimisticky. Zástupcovia automobilky sa totiž o tomto aute zatiaľ vyjadrujú iba ako o nositeľovi nových dizajnových línií pre nasledujúce generácie modelov radu Q.