BRATISLAVA 3. decembra (WEBNOVINY) – Exkluzivita je dnes mimoriadne cenným artiklom a v Gaydone to veľmi dobre vedia. Veď len pred nedávnom sa spustila výroba exkluzívneho modelu One-77. Z tohto modelu vznikne iba 77 kusov a každý má hodnotu okolo 1,2 milióna eur. Automobilka nemala najmenší problém predať všetkých 77 kusov takmer ihneď po prehlásení zámeru o výrobe takéhoto auta. Napriek všetkému totiž na svete existuje množstvo ľudí, ktorí sa chcú odlíšiť a majú na to k dispozícii nemalé finančné prostriedky.
V Aston Martine sú teda povzbudení komerčným úspechom tak drahého auta, ako je One-77, a tak idú ďalej. Koncept nového vozidla má zatiaľ pracovný názov Super Sport. Ak v Gaydone dajú tomuto projektu zelenú, vznikne iba 8 kusov! Každý s cenovkou 7,5 milóna eur!

Foto: Aston Martin

Foto: Aston Martin

Foto: Aston Martin

Foto: Aston Martin
Ak sa Aston Martin Super Sport stane realitou, bude to prvé produkčné auto tejto značky, ktoré bude mať motor uložený v strede, pred zadnou nápravou. Takúto koncepciu mal iba prototyp Bulldog z roku 1980. Super Sport by mal byť poháňaný vidlicovým osemvalcom s objemom 5,4 litra, ktorý by však mal byť dvakrát preplňovaný. Môžeme teda počítať s výkonom 800 až 950 koní. Motor by mal byť spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a cez samosvorný diferenciál poháňať zadné kolesá. Je však pravdepodobnejšie, že manuálna prevodovka bude robotizovaná so sekvenčným radením na volante.
Keďže auto sa bude predávať za astronomickú cenu, v Astone nebudú musieť šetriť absolútne na ničom. Karoséria bude celokarbónová, karbón keramické brzdy dodá Brembo, prípadne AP Racing. Interiér by mal byť čalúnený kožou a alcantarou. Športové sedadlá dodá Recaro.