BRATISLAVA 11. novembra (WEBNOVINY) – Keď bol koncept Brera v roku 2002 predstavený na autosalóne v Ženeve, všetkým padli sánky. Jej ladné krivky malo na svedomí Giugiarovo dizajnové štúdio Italdesign. Pod kapotou tohto nádherného kupé pracoval pozdĺžne uložený osemvalec, ktorý na zadné kolesá posielal 400 koní. Prešli ale tri roky a všetko sa zmenilo.
Alfa Romeo Brera bolo v sériovej podobe predstavené tiež v Ženeve, no o tri roky neskôr, v roku 2005. Dizajn sa dosť zmenil, ale aj tak bola sériová Brera mimoriadne pekné auto. Podstatné zmeny sa však udiali pod kapotou. Najsilnejší motor, ktorý sa do Brery montoval, bol 3,2-litrový šesťvalec uložený priečne, ktorý poháňal všetky štyri, alebo iba predné kolesá. Na ostatné slabšie motory bola Brera jednoducho príliš ťažká.
V konečnom dôsledku teda Brera dopadla tak, že si ju kupovali iba ľudia, ktorým sa páčila, no neočakávali od nej žiadne športové výkony. Milovníkom športových áut iba pekný dizajn nestačil, a tak sa na domácom talianskom trhu počas šiestich rokov produkcie predalo iba 6921 kusov.
Posledné kúsky zišli z výrobnej linky v turínskom výrobnom závode San Giorgio Canavese 15. októbra 2010. Podľa talianskeho časopisu o veteránoch Ruoteclasiche motory 180-tich Brer na sklade spĺňali iba emisnú normu Euro 4, a tak v roku 2011 už nemohli byť zaregistrované do prevádzky ako nové. Keďže ich zabudli, alebo nestihli, zaregistrovať do konca roka 2010, kedy sa to ešte dalo, nemohli ich už predať ani ako jazdné. Navyše potrebovali vypratať sklady v spomínanom výrobnom závode, pretože ho idú predávať.
Magazín Routeclasiche tiež dodáva, že to nebolo prvýkrát, kedy Alfa Romeo zničilo niekoľko nových nepredaných áut. Rovnaký osud údajne postihol aj šesťdesiat kusov Alfy 156 GTA. Ešte dávnejšie vraj musela štvorkolesové klenoty likvidovať aj Lancia. Tá vymazala zo sveta 20 nových Delt Integrale. No a čerešničkou na torte týchto neoficiálnych informácií je niekoľko nových Peugeotov 406 Coupé postávajúcich na dvore v priestoroch spoločnosti Pininfarina.