BRATISLAVA 25. januára (WEBNOVINY) – Majitelia dieselových motorov by mali obzvlášť dbať na výber kvalitného paliva, ako aj na preventívnu údržbu palivového systému. Počas zimy je v ponuke čerpacích staníc tzv. zimná nafta, ktorá znesie teploty do -20 °C. Táto nafta bude v ponuke až do konca februára. Vodiči by však mali myslieť aj na ďalšie faktory, ktoré zabezpečia bezproblémový chod dieslových motorov pri nízkych teplotách.
Ako sa vyhnúť zbytočným problémom:
• Ak ste dlhšie nejazdili a do auta si opäť sadáte práve v zimnom období, nechajte si auto skontrolovať v servise. Servis by mal prioritne skontrolovať palivový systém.
• Pokiaľ viete, že auto nebudete dlhšie používať netankujte plnú nádrž, ale iba menší objem paliva, ktorý vyjazdíte počas daného ročného obdobia. Nafta, ktorú natankujete v lete je iná než v zime. V nádrži je potrebné mať naftu vhodnú pre dané ročné obdobie.
• Palivo tankujte len na overených čerpacích staniciach. Príliš lacná nafta môže signalizovať nižšiu kvalitu, čo môže byť hlavne v zimnom období kritické.
• V prípade príchodu extrémnych mrazov (teplota pod -20 °C) vám personál čerpacej stanice poskytne informácie o možnostiach dodatočnej aditivácie paliva. Platí pritom základné pravidlo, že aditíva pre extrémne mrazy sa do nádrže musia vždy pridávať pred tankovaním paliva, nikdy naopak. Aditíva neriešia situáciu v čase, keď už máte s vozidlom problém v dôsledku sparafinovania nafty. Je to len preventívne opatrenie.
„V zimnom období sa motoristi môžu stretnúť s jemným zákalom motorovej nafty. Tento jav neovplyvňuje kvalitu pohonných hmôt. Objavuje sa pri teplote -8 až -10 °C. Vzniknuté kryštáliky parafínov, ktoré spôsobujú zakalenie, sú spočiatku malé a nebránia priechodu paliva palivovým systémom motora,“ dopĺňa Petr Šindler, manažér komunikácie spoločnosti Shell.