Skupina AURES Holdings, ktorá prevádzkuje sieť autocentier AAA Auto a Mototechna, v auguste prvýkrát prekonala hranicu 10 000 predaných a 10 000 vykúpených automobilov za jeden mesiac. Ide tak o najsilnejší predajný mesiac v tridsaťdvaročnej histórii spoločnosti.
Tento rok tak skupina predala na Slovensku, v Českej republike a v Poľsku za osem mesiacov 73 941 vozidiel, medziročne viac o 10 %. Vykúpených bolo 75 159 áut.
Používajú generatívnu AI
„V dvoch po sebe idúcich rekordných prázdninových mesiacoch sa tak po predchádzajúcom testovacom období naplno prejavilo nasadenie generatívnej AI na výkupe, predaji aj v marketingu. Vzhľadom na to, že sme z hľadiska využitia generatívnej AI ešte len na začiatku plnej prevádzky, do budúcnosti očakávam ďalší exponenciálny nárast predajov,“ uviedla k výsledkom co-CEO skupiny AURES Holdings Karolína Topolová.
August priniesol výrazný pokles dovozu áut, bol druhým najslabším mesiacom v tomto roku
Čo sa týka palív, 46 % Slovákov si kupovalo benzínové automobily, 51 % dieselové. „Zaznamenávame nárast predajov vozidiel s alternatívnymi palivami. Čisto elektrických áut sme len v lete predali vyše osemdesiat, od začiatku roka potom viac ako päťsto. Vlani sa pritom predalo štyristo elektromobilov za celý rok. Rastúca dôvera je najvýraznejšia u Čechov, Slováci a Poliaci sú zatiaľ veľmi opatrní,“ doplnil co-CEO skupiny Petr Vaněček.
Slováci obľubujú škodovky
V rámci štruktúry predávaných automobilov, vedú stále hatchbacky, ale len pár kusov za nimi zostali kombíky. Na treťom mieste sú SUV. Pre Slovákov sú stále najobľúbenejšie škodovky, preto sa aj v lete najlepšie predávali práve modely tejto značky, Octavia, Fabia a Superb.
Rovnaké modely zaujali prvé tri miesta v Česku, len Poliaci stále najviac preferujú Opel Astra, za ktorým sa umiestnila Kia Sportage. Škoda Octavia bola v Poľsku až tretia najpredávanejšia. Vozidlo s automatom si zaobstaralo 33 % Čechov, 34 % Slovákov a 29 % Poliakov.
AURES Holdings prevádzkuje sieť pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku, Maďarsku a Nemecku. Za dobu svojej existencie obslúžila už vyše 3,1 milióna zákazníkov.
Skupina je so 100-tisíc predaných vozidiel ročne najväčším predajcom ojazdených automobilov v strednej Európe. Predáva aj zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna. Na západných trhoch pôsobí prostredníctvom spoločnosti Driverama.