Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska (AHRS) víta zrušenie vyhlášky ministerstva hospodárstva ešte z roku 2008 zo strany Národnej rady SR, ktorou sa definovali klasifikačné znaky na ubytovacie zariadenia pri ich zaraďovaní do kategórií a tried.
Ako ďalej uviedol generálny manažér AHRS Marek Harbuľák, ide o prílohy vyhlášky, ktoré určovali povinné vybavenie a zabezpečenie služieb pre ubytovacie zariadenia, pričom niektoré požiadavky išli do zbytočných detailov a viaceré povinnosti nevychádzali z reálnych potrieb či očakávaní hostí.
Potreba úpravy
Asociácia dlhodobo poukazovala na potrebu zásadnej úpravy platnej vyhlášky, ktorá riešila kategorizáciu ubytovacích zariadení na Slovensku. Pre ubytovací segment a turistov kategorizácia už podľa Harbuľáka nezohľadňovala skutočné potreby a moderné trendy.
„Povinnosti vyplývajúce z viac ako 12 rokov starej vyhlášky jednoducho stratili na význame a vytvárali len zbytočnú administratívnu, ale predovšetkým zásadnú finančnú záťaž spojenú s plnením jej ustanovení,“ dodal Harbuľák.
Ochrana spotrebiteľa
Podľa asociácie ochrana spotrebiteľa nie je jej zrušením nijako ohrozená a neznižuje sa ani kvalita poskytovaných služieb. V platnosti naďalej ostávajú ďalšie povinnosti vyplývajúce zo zákonov či vyhlášok, ktoré chránia práva a nároky spotrebiteľa.
„V neposlednom rade sú to práve recenzie a iné informácie hostí, ktoré v súčasnosti, viac ako inokedy, zohrávajú významnú úlohu pri výbere ubytovacieho zariadenia, či ide o hotel, wellness hotel, penzión alebo ubytovanie na súkromí,“ zdôraznil generálny manažér AHRS.
Hotelstars Union
Cestovný ruch je globálnym odvetvím, pričom až 40 percent všetkých hostí na Slovensko prichádza zo zahraničia. Dlhodobou snahou Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska je zavedenie jednotného klasifikačného systému Hotelstars Union, ktorý už dnes poznajú turisti a návštevníci ubytovacích zariadení v 17 európskych krajinách.
Ide o neustále sa vyvíjajúci systém, ktorý napĺňa očakávania turistov a reaguje na aktuálne trendy spojené nielen s digitalizáciou služieb cestovného ruchu, ale je aj prínosom pre udržateľnosť ubytovacích služieb.