Renesanční anjeli, dvere do Karibiku, krajiny plné bájnych zvierat i Spiderman hompáľajúci sa na vrchole mrakodrapov – tak vyzerajú svety, ktoré Kurt Wenner prenáša na chodníky ulíc či na podlahy známych budov. Ak sa ne pozriete zo správneho uhla, pohltí vás fantazijný 3D svet 52- ročného amerického umelca. Bývalý zamestnanec Amerického národného úradu pre letectvo a vesmír NASA bol jedným z posledných zamestnancov, ktorí koncepčné kresby mimozemských terénov tvorili ručne, bez využitia dnes už nenahraditeľných počítačových programov. V roku 1982 si zbalil všetky ceruzky a po vyprataní svojho pracovného stola i domu v Michigene sa odsťahoval za teplými slnečnými lúčmi do Talianska.
Svoje vedomosti z výpočtov a koncepčných kresieb spojil s technikami, aké využíval i Michelangelo pri maľovaní fresiek Sixtínskej kaplnky a následne ich zužitkoval pri tvorbe svojich fascinujúcich trojrozmerných kresieb. „Pouličné umenie začalo ešte v Ríme v neskorom renesančnom období,“ vysvetlil Kurt Wenner, ktorý sa trojrozmerným kresbám venuje už takmer 30 rokov. V roku 1987 v talianskom meste Curtatone vytvoril prvú interaktívnu pouličnú 3D kresbu, na ktorej namaľoval zrkadlový obraz skutočných modelov na betón priamo pod nich.
Foto: Kurt Wenner
Foto: Kurt Wenner
Foto: Kurt Wenner
Foto: Kurt Wenner
Foto: Kurt Wenner
„Kresby vyzerajú realisticky, lebo sú vykalkulované tak, aby boli matematicky úplne presné a dokonalé. Je to presný odraz toho, ako by objekty vyzerali, keby sa reálne vyskytovali na chodníku,“ povedal Wenner, ktorý pri kreslení využíva kúsky povrazu, aby odmeral vzdialenosti a správnu perspektívu.
Takto vznikala reklama na Buic:
A koľko času potrebuje na dokončenie trojdimenzionálneho diela? „Asi 5 až 7 dní, pokiaľ ide o priemernú veľkosť.“ Jeho najúspešnejšie diela, ktoré majú pri kresbe kriedami životnosť len do najbližšej búrky, sa teraz z chodníkov dostávajú aj na stránky knižnej zbierky s názvom Asphalt Renaissance (Asfaltová renesancia).
www.kurtwenner.com