BRATISLAVA 17. mája (WBN/PR) – Pred pár dňami odštartoval v Cannes 63. ročník jedného z najstarších a najprestížnejších filmových festivalov na svete. A keďže Art Film Fest začína už o mesiac, nie je lepšie miesto na doladenie posledných programových otáznikov a možno aj na získanie nejakej najhorúcejšej filmovej novinky. Riaditeľ Art Film Festu Peter Nágel má spolu s ostatnými členmi programového tímu svoj cieľ v Cannes celkom jasný:
„Program 18. Art Film Festu bol v čase odchodu na festival prakticky uzavretý. So svojimi spolupracovníkmi som sem šiel s tromi cieľmi: Absolvovať stretnutia so zástupcami ešte zopár nepotvrdených titulov, aby sme ich tu definitívne vyriešili. Prísť do Cannes je nepísanou povinnosťou pre každého filmového profesionála a organizátora filmového festivalu, lebo práve na tomto mieste sa v kocke predstavuje celý aktuálny filmový svet. No a napokon, ak by sa nám podarilo priviezť aj nejaké filmy z tejto prestížnej prehliadky, tak by som to označil za síce neplánovaný, ale o to viac vítaný bonus k nášmu tohtoročnému programu.“
Bohatá programová ponuka Art Film Festu už teraz obsahuje množstvo zaujímavých titulov, ktoré programový tím vybral na najprestížnejších festivaloch a prehliadkach akými sú Clermont-Ferrand, najvýznamnejší festival krátkych filmov na svete, Cottbus – najvýznamnejší filmový festival Východnej Európy, Rotterdam, ktorý prináša výber nezávislého, inovatívneho a experimentálneho filmu z celého sveta, Sundance, najvýznamnejší festival nezávislého filmu v Spojených štátoch, San Sebastian, najvýznamnejší festival v španielsky hovoriacom svete, Maďarský filmový týždeň v Budapešti, a samozrejme Berlinale, jeden z najdôležitejších festivalov na svete.
Art Film Fest – Medzinárodný filmový festival Trenčianske Teplice/Trenčín je realizovaný s finančnou podporou Audiovizuálneho fondu a Programu Európskej únie MEDIA.
Organizátori: ART FILM, n.o., FORZA, a.s.
Spoluorganizátori: Mesto Trenčianske Teplice, Mesto Trenčín, Kúpele Trenčianske Teplice
Festival sa koná s finančnou podporou: Audiovizuálny fond a Program Európskej únie MEDIA
Generálni reklamní partneri: zdravotná poisťovňa DÔVERA, AquaCity Poprad
Hlavní reklamní partneri: Tatra banka, Slovnaft, Veolia Voda – Stredoslovenská vodárenská prevádzková spoločnosť, OHL ŽS, Alison Slovakia; Oficiálny prepravca: Lancia
Logistický partner: DHL; Študentské cinepassy zadarmo prináša: Prvá stavebná sporiteľňa
Partner sekcie Slovenská sezóna: Zlatý Bažant; Reklamný partner: AVI Studio
Oficiálni dodávatelia: HUBERT J.E., GS design
Mediálni partneri: Slovenská televízia, televízia Markíza, FilmBox, CSTV, Central Europe Television, Rádio Europa 2, Rádio Hit FM, Pravda, .týždeň, Markíza, Pardon, Cinemax, Kam do mesta, zoznam.sk, Boomerang Media, SITA, euroAWK