Analytik: Povolenie odbočovať vpravo na červenú je nezmysel

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Doprava v okolí zimného štadióna
Mesto Bratislava v spolupráci s organizátormi Majstrovstiev sveta 2011 v hokeji počas turnaja Slovakia Cup skúša v okolí Zimného štadióna Ondreja Nepelu dopravný projekt pre vrchol tohtoročnej hokejovej sezóny. Na snímke obmedzená doprava na križovatke Bajkalská - Trnavská. Bratislava, 11. február 2011. Foto: SITA/Michal Svítok

BRATISLAVA 25. augusta (Webnoviny.sk) – Umožniť šoférom odbočovanie vpravo na križovatkách aj na červenú je nezmysel. O návrhu novely zákona, ktorú do parlamentu na septembrovú schôdzu predkladá strana SaS, si to myslí bezpečnostný analytik Ladislav Polka. Podľa neho je viac ako povolenie odbočovať na Slovensku na červenú potrebné zjednotiť pravidlá cestnej premávky na území celej Európskej únie.

Analytik Polka sa domnieva, že takýto návrh by nezvýšil plynulosť na cestách. „Je to zbytočné ustanovenie, pretože by to malo zmysel iba pre toho, čo stojí v kolóne na odbočenie vpravo ako prvý. Ostatní by aj tak museli čakať na zelenú,“ povedal pre agentúru SITA. „Odporučil by som, aby naši europoslanci v europarlamente iniciovali zjednotenie dopravných predpisov v celej Európskej únii. Dopravné predpisy majú asi 27 variant, každý štát má svoje predpisy, a to je živná pôda na to, aby sa europoslanci snažili o unifikáciu,“ dodáva.

„Keby sme mali tak vybudovanú cestnú sieť, že by boli zvlášť prúdy na odbočenie doprava a doľava, potom by to malo zmysel. Ale veď aj dnes sú križovatky, kde bliká zelená šípka umožňujúca odbočenie. Nevidím v tom zmysluplný dôvod na to, aby sa otváral zákon,“ uzavrel Polka.

Poslanci SaS chcú umožniť šoférom, aby mohli na križovatkách, kde je semafor, odbočiť vpravo, aj keď svieti červená. Takáto možnosť funguje vo viacerých európskych krajinách. Liberáli preto predložili do parlamentu novelu cestného zákona, ktorou sa bude zákonodarný zbor zaoberať na septembrovej schôdzi. V prípade schválenia predložený návrh umožní vodičom odbočujúcim vpravo, aby pokračovali, pokiaľ svojou jazdou neobmedzia alebo neohrozia ďalších účastníkov cestnej premávky. Dôvodom takejto zmeny je podľa SaS zvýšenie plynulosti cestnej premávky.

Poslanci SaS tiež navrhujú, aby autá udržiavali na cestách od cyklistov a motocyklistov bezpečnú vzdialenosť, ktorá by mala byť stanovená na 1,5 metra. To znamená, že autá by mohli bicykle a motorky predbiehať len s takouto vzdialenosťou. Liberáli argumentujú tým, že cyklisti a motocyklisti, sú viac ohroziteľní a zraniteľní ako iní účastníci cestnej premávky, najmä automobilisti.

Pri ich predchádzaní často vznikajú kolízne situácie, veľakrát s tragickým koncom alebo s následkami na zdraví cyklistu či motocyklistu. „Preto navrhujeme do zákona ustanoviť minimálnu prípustnú vzdialenosť, ktorú je predchádzajúci vodič povinný dodržať pri predchádzaní motocyklistov čí cyklistov,“ zdôvodňujú svoj návrh poslanci SaS.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie SaS Sloboda a Solidarita