BRATISLAVA 28. júna (WebNoviny.sk) – Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO), ktorá združuje prevažne zahraničné obchodné siete pôsobiace na Slovensku, odmieta tvrdenia, že jej členovia umelo deformujú pultové ceny pekárenských výrobkov.
Výrobné náklady nepoznajú
Reagovala tak na stredajší podpis memoranda o poctivom obchode medzi pekármi a Zväzom obchodu SR, ktorý zase združuje slovenské obchodné spoločnosti. Počas podpisu memoranda totiž odzneli vyjadrenia, že zahraničné obchodné reťazce tlačia dodávateľov pekárenských výrobkov do cien, ktoré často nepokrývajú ani výrobné náklady.
Zdravotné poisťovne vracajú doplatky za lieky, poistencom zaplatia o vyše milión eur viac
„SAMO sa nemôže vyjadrovať k cenovým politikám svojich členov, ale dôrazne sa ohradzuje voči tvrdeniu, že jej členovia umelo deformujú pultové ceny pekárenských výrobkov,“ uviedla predsedníčka aliancie Katarína Fašiangová. Dodala, že už v súčasnosti je zo zákona zakázané predávať potraviny konečným spotrebiteľom pod nákupnú cenu, ktorá je vždy vecou dohody dvoch strán, obchodného reťazca ako odberateľa a pekára ako dodávateľa.
Iniciatíva pre férový obchod
„Faktom je, že obchodníci výrobné náklady výrobcov reálne nepoznajú a ani ich nemajú ako zistiť. Sú obchodným tajomstvom každej spoločnosti a je slobodným rozhodnutím každého dodávateľa, ako ich premietne do konečnej ceny pre odberateľa,“ dodala.
Kotlebovci by poštátnili energetiku, podľa SaS má vnášanie politiky do energetiky škodlivý vplyv
Aliancia zároveň tvrdí, že oceňuje iniciatívy presadzujúce férové obchodné postupy. Pripomína, že s Potravinárskou komorou Slovenska vo februári tohto roka založila Iniciatívu pre férový obchod s podpísaním 11 zásad správnej obchodnej praxe.
Zároveň uviedla, že obchodné reťazce sú otvorené spolupráci so všetkými dodávateľmi zo Slovenska, ktorí budú schopní dodržať základné podmienky nutné pre fungujúci obchodný vzťah, teda tovar v konzistentnej kvalite, požadovanom množstve a za konkurencieschopnú cenu akceptovanú spotrebiteľom.