Pán riaditeľ, má zdravotná poisťovňa záujem o zmluvu s nemocnicou v Šali?
So šalianskou nemocnicou chceme spolupracovať aj naďalej. Máme záujem, aby sa v tomto meste poskytovala zdravotná starostlivosť, pričom podporujeme najmä ambulantnú a jednodňovú zdravotnú starostlivosť. Tá je moderná, pohodlná pre pacientov, znižuje čakacie lehoty aj nebezpečenstvo prenosu nemocničných nákaz. Čo sa týka spolupráce, máme záujem len na jednej zmene. Týka sa jediného oddelenia, ktoré nemocnica má, a to je oddelenie dlhodobo chorých. Nie je teda pravda, že by sme nechceli žiadnu zmluvu s nemocnicou v Šali.
Čo to znamená?
Znamená to, že neuzatvoríme s týmto oddelením zmluvu od 1. júla. Ak sa pýtate prečo, tak odpoveď je jednoduchá. Ak je to medicínsky možné, chceme, aby boli naši pacienti ošetrení rýchlo a bezpečne v ambulanciách. Ak ich zdravotný stav vyžaduje hospitalizáciu, chceme pre nich vyššiu kvalitu. A teraz pár faktov. Nemocnica v Šali skončila v komplexnom odbornom hodnotení úrovne zdravotnej starostlivosti za rok 2009 len s dvoma hviezdičkami z piatich možných. Znamená to, že sú aj kvalitnejšie a úspešnejšie zariadenia. Navyše, toto oddelenie využilo vlani len minimum našich poistencov v tomto regióne. Pravdou je aj to, a to je veľmi dôležité, že o obyvateľov Šale sa v prípade hospitalizácie starajú už v súčasnosti iné nemocnice ako tá šalianska. Sú to najmä nemocnice v Galante a Nitre.
Majú teda Šaľania dôvod na obavy?
Môžem všetkých poistencov a obyvateľov ubezpečiť, že nie je žiadny dôvod na obavy ani po 1. júli. Všetkým poistencom zabezpečujeme zdravotnú starostlivosť, na ktorú majú nárok. Nemocnici sme ponúkli spoluprácu v oblasti ambulancií a jednodňovej ambulantnej starostlivosti. Je teda na vedení nemocnice, či bude súhlasiť a ambulantnú starostlivosť na základe zmluvy pacientom poskytovať. V prípade, že obyvatelia Šale budú potrebovať hospitalizáciu, môžu využiť, tak ako to robili doteraz, Galantu či Nitru.
A čo akútne prípady – aj vtedy majú poistenci cestovať?
V prípade akútneho ohrozenia zdravia sa o akéhokoľvek pacienta musí postarať ktorýkoľvek lekár či nemocnica. Aj takí, ktorí so zdravotnou poisťovňou pacienta nemajú zmluvu. Taký je zákon. Takže ani v prípade akútneho ohrozenia zdravia sa poistenci nemusia obávať. Ošetrí ich aj náš nezmluvný lekár či nemocnica, môžu tiež zavolať záchranku.
Ak by si poistenci Dôvery nevedeli rady, čo im odporúčate?
Sme poistencom pripravení poradiť s výberom kvalitných nemocníc. Stačí zatelefonovať na našu bezplatnú Zákaznícku linku 0800 150 150.