Čistý zisk nemeckého výrobcu áut BMW v treťom kvartáli medziročne posilnil o 11,5 percenta na 1,55 mld. eur, keďže jeho výšku podporili nové produkované modely.
Tržby automobilky sa zväčšili o 7,9 percenta na 26,67 mld. eur. Prevádzková marža, ktorá je kľúčovým ukazovateľom ziskovosti, stúpla na 6,6 percenta z úrovne 4,4 percenta, avšak nedostala sa do pásma 8 až 10 percent, ktoré je dlhodobým cieľom firmy.
Tesla splnila svoj plán pre rok 2019, podľa analytikov bude pre automobilku dôležitý čínsky trh
Zisk BMW posilnil napriek vyšším výdavkom na nové technológie, napríklad na výrobu elektrických vozidiel. Firma predpokladá, že dopyt po elektromobiloch sa do roku 2021 v porovnaní s rokom 2019 zdvojnásobí a do roku 2025 bude posilňovať o 30 percent ročne.
Spoločnosť v treťom kvartáli zamestnávala 135 524 pracovníkov, čiže rovnaký počet ako pred rokom. Uviedla pritom, že počet zamestnancov neplánuje meniť, hoci naďalej prijíma kvalifikovaných pracovníkov a IT špecialistov, aby pracovali na vývoji samoriadených a elektrických automobilov.