BRATISLAVA 23. decembra (WEBNOVINY) – Obvyklá cena, ktorú sú české a slovenské ženy ochotné zaplatiť za podprsenku, oproti roku 2010 jemne stúpla.
Drahšie modely, ktoré si dámy doprajú, však kompenzujú lacnejšími nohavičkami a menším počtom podprseniek kúpených za rok. Vyplýva to z prieskumu, ktorý u svojich registrovaných zákazníčok uskutočnila značka bielizne Triola underwear.
Výsledky tohtoročného prieskumu by sa v porovnaní s dátami z roku 2010 dali interpretovať aj tak, že české a slovenské ženy začínajú pri podprsenkách pred kvantitou uprednostňovať kvalitu. Viditeľný je totiž nárast ochoty zákazníčok zaplatiť za kvalitnú podprsenku vyššiu sumu než v minulosti.
Kým pred dvoma rokmi 31% respondentiek obvykle za podprsenku nedalo viac ako 20 eur a 24% sa pohybovalo v intervale od 20 do 28 eur, dnes po týchto cenových kategóriách siaha už iba 27% (do 20 eur) a 19% (20 – 28 eur) žien. Časť zákazníčok sa tak pri výbere podprsenky posunula do vyššieho cenového segmentu – podprsenky drahšie ako 28 eur si dnes obvykle kupuje o 8% žien viac než v roku 2010. Najviac žien (36%) za podprsenku zvyčajne platí od 28 do 40 eur.
„Stále viac dám si tak, našťastie, uvedomuje, že dokonale padnúca kvalitná podprsenka je veľmi dôležitá nielen pre ich komfort, ale aj zo zdravotného hľadiska,“ hovorí Michaela Barochová zo spoločnosti Triola underwear. To, že pod výsledky prieskumu sa naozaj nepodpísalo plošné zvyšovanie cien spodnej bielizne, dokazujú aj čísla pri nákupe nohavičiek. Práve tu je totiž viditeľný opačný vývoj, a to odklon žien skôr k lacnejším modelom.
Za nohavičky obvykle zaplatí maximálne osem eur 57% z nich, čo je o 6% viac ako v roku 2010. Zodpovedajúco tak klesol aj počet žien, ktoré za nohavičky platia vyššie sumy. Šetrenie peňazí, ktoré dámy investujú do „lepších“ podprseniek, sa odráža aj na počte kúpených kusov. Najviac žien si síce stále kupuje tri až štyri podprsenky za rok (45%), podiel tých, ktoré si doprajú viac ako 3 ročne však za ostatné dva roky zľahka poklesol (zo 66% na 60%).
O sedem percent narástla skupina žien, ktoré si ročne kúpia maximálne dve nové podprsenky. Výsledky prieskumu na záver naznačili, že nároky na spodnú bielizeň sa zvyšujú najmä u mladých žien. Podiel zákazníčok do 25 rokov sa viac ako strojnásobil (zo 7% na 24%) a spolu s 10%-ným nárastom podielu žien vo veku 26-35 rokov táto skupina definitívne prevážila nad staršími zákazníčkami.