Aj tento november ovládnu Slovensko fúzy. Mesiac boja proti rakovine prostaty a medzinárodnú iniciatívu Movember podporí ďalší ročník kampane „Dal som to“.
Po úspešnom prvom ročníku sa k hokejistom pridáva populárny boxer Tomi „Kid“ Kovács. Prostredníctvom videa motivuje mužov, aby prekonali strach a nedali rakovine prostaty žiadnu šancu.
Web kampane www.dalsom.sk navyše každému mužovi ponúka dôležité informácie o prevencii proti rakovine prostaty.
Druhé najčastejšie onkologické ochorenie u mužov
Rakovina prostaty postihuje najmä mužov po päťdesiatke. Počet pacientov na Slovensku stále pribúda. Za rok lekári na Slovensku diagnostikujú viac ako dvetisíc nových prípadov. Hoci patrí medzi najčastejšie zhubné ochorenia u mužov, väčšina z nich prevenciu zanedbáva.
Muži sa nezaujímajú o svoje zdravie, na rakovinu prostaty zomrie ročne 600 z nich
Pacienti prichádzajú k lekárovi častokrát neskoro. „Na Slovensku zachytíme vysoké percento pacientov (cca 14 %) až v pokročilom štádiu ochorenia, keď prognóza nie je dobrá. Je za tým fakt, že muži o svojich problémoch neradi otvorene hovoria, a preto nechodia na preventívne prehliadky,” vysvetľuje prezident Slovenskej urologickej spoločnosti Ivan Minčík.
Vďaka včasnej diagnostike a novým možnostiam liečby pritom existuje vysoká šanca na úplné vyliečenie. „Preventívne prehliadky pomáhajú odhaliť ochorenie včas a môžu tak zachrániť život,“ dodáva.
Pozrite sa urológovi do očí
Pred každým boxerským zápasom sa koná takzvaný „staredown“, počas ktorého si boxeri pozerajú navzájom do očí s cieľom nahnať súperovi strach. Dôležité je strach prekonať a pohľadom neuhnúť. Rovnako muži majú často strach pozrieť sa urológovi do očí a absolvovať preventívnu prehliadku.
Myšlienku a kampaň tento rok podporil profesionálny boxer Tomi „Kid“ Kovács, ktorý prostredníctvom videa vyzýva mužov, aby sa pozreli lekárovi do očí.
„Ja som to dal. Pozri sa do očí lekárovi aj ty a nedaj rakovine prostaty žiadnu šancu,“ odkazuje mužom vo videu Tomi.
Fanúšikovia boxu sa môžu tešiť aj na špeciálnu aukciu boxerských rukavíc Tomiho Kida Kovácsa. Výťažok z nej bude taktiež venovaný občianskym združeniam, ktoré dlhodobo bojujú proti rakovine prostaty.
Už štvrtý rok je partnerom Movembra aj Slovenská asociácia hráčov ľadového hokeja (SIHPA.
Čo je Movember
November, vo svete známy aj ako mesiac boja proti rakovine prostaty, sa mení na Movember. Muži si fotia svoje fúzy a publikujú ich na sociálnych sieťach. Týmto gestom podporujú boj proti rakovine prostaty.
Do Movembrovej výzvy sa môže zapojiť každý. Stačí sa odfotiť s fúzmi, či už skutočnými alebo nakreslenými, a uverejniť ich na sociálnej sieti s hashtagom kampane #dalsom.