Po otvorení registrácie na očkovanie proti ochoreniu COVID-19 pre ľudí starších ako 75 rokov bolo call centrum ministerstva zdravotníctva preťažené. Nápor na linky vzrástol až na 500 hovorov v jednej sekunde. Ministerstvo zdravotníctva preto navyšuje kapacity s ambíciou zvládnuť do konca týždňa call centrum denne 5000 hovorov.
Viac o téme: Koronavírus
Ako ďalej informovala Zuzana Eliášová, hovorkyňa ministerstva zdravotníctva, rezort v snahe zjednodušiť registráciu na očkovanie umožnilo využiť aj telefonickú registráciu na čísle 0800 174 174 (zo zahraničia +421 270 074 174). Väčšina nemocníc má však už v tejto chvíli obsadené všetky termíny, ktoré zatiaľ otvorili.
Na očkovanie proti COVID-19 sa môžete objednať aj telefonicky, ministerstvo zriadilo novú infolinku
„Vedenie ministerstva zdravotníctva teší záujem o očkovanie, mrzí ho, ak majú záujemcovia problém nájsť voľný termín, preto prosí o trpezlivosť. Jednotlivé nemocnice postupne pridávajú ďalšie termíny, celkové kapacity však súvisia aj s rýchlosťou dodávok vakcín. Ministerstvo zdravotníctva odporúča počkať, o možnostiach voľných termínov a postupnom otváraní ďalších vakcinačných centier bude informovať,“ dodala Zuzana Eliášová s tým, že call centrum ministerstva je predovšetkým určené pre tých, ktorí nemajú prístup k internetu a nevedia si informácie dohľadať na stránkach verejnej správy. S registráciou cez formulár na korona.gov.sk by podľa nej mohli pomôcť príbuzní či lekár.
Na očkovanie sa už môžu registrovať aj ľudia nad 75 rokov, ministerstvo sprístupnilo formulár
Call centrum ministerstva zdravotníctva nevie záujemcovi o očkovanie pomôcť, ak sú aktuálne všetky termíny v nemocnici, v ktorej sa má záujem očkovať, obsadené. Ani na infolinke nie je takáto registrácia na očkovanie možná.
Preto rezort prosí pre tento účel linku nevyužívať. Rovnako tak call centrum rezortu zdravotníctva neslúži na zápis do zoznamu náhradníkov na očkovanie. V takom prípade je potrebné kontaktovať konkrétne očkovacie centrum.