Nemocnica prinesie videá, články aj pravidelnú hodinu s riaditeľom na sociálnej sieti
Národný ústav detských chorôb (NÚDCH) ako prvý na Slovensku spúšťa nový typ komunikácie – smerom k pacientom a ich rodičom. Chce tak terapeuticky pôsobiť na negatívne faktory, ktoré ovplyvňujú detského pacienta vstupom na pôdu nemocnice. Rovnako veľkú záťaž prežívajú aj rodičia.
„Je úplne samozrejmosťou, že vaše dieťa je to najdôležitejšie, čo máte, a jeho zdravie prevyšuje akékoľvek iné ľudské hodnoty. Môžete nám ale veriť, že každé jedno dieťa, každý jeden detský pacient, je pre nás najvyššia priorita,“ povedal v úvodnom videu riaditeľ NÚDCH Ladislav Kužela.
Projekt pacientsky orientovanej komunikácie zahŕňa sériu edukačných článkov, videí a rozhovorov s najlepšími odborníkmi v rámci ústavu. Túto komunikáciu spúšťa na svojich sociálnych sieťach.
„Rodičom detí chceme prinášať relevantné a najmä odborné informácie, ktoré sa týkajú zdravia ich detí. Súčasná doba však vyžaduje aj zmenu vnímania informácie, preto budeme pripravovať aj rôzne edukačné videá, video-pomôcky pre deti, aby pobyt v našej nemocnici bol pre ne čo najmenej zaťažujúci,“ doplnil Kužela.
Hodinka s riaditeľom
Najnovšie video má premiéru už túto sobotu na sociálnom profile NÚDCH. Bude o tom, ako postupovať na Oddelení urgentného príjmu (OUP), aby prijatie a ošetrenie bolo čo najrýchlejšie a najmenej stresujúce pre detského pacienta.
Generálny riaditeľ NÚDCH sa bude online venovať pripomienkam a konštruktívnej kritike. Začne už budúci pondelok, 3. júna o 10:00. Na facebookovom profile nemocnice bude hodinu odpovedať na pripomienky a otázky rodičov. Túto formu by si ústav chcel zachovať ako pravidelnú online hodinku s riaditeľom.
Kužela zároveň prosí rodičov o pripomienky. ,,Chceme vedieť, v čom vieme byť nápomocní, čo vieme zlepšiť, čo sa vám u nás páčilo, ale aj to, k čomu ste mali výhrady. Sme toho názoru, že konštruktívna kritika vždy pomáha,“ uzavrel.