Kapacita externého call centra Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) by sa mohla ešte navýšiť. Call centrum národného centra formou externej spolupráce nabehlo do produkčnej prevádzky minulý týždeň. NCZI teraz vyhodnotí jeho efektivitu a záťaž a v prípade potreby zvýši objednávku na väčší počet operátorov aj liniek.
„Za účelom odbremenenia call centra sme zaviedli formulár žiadosti o zmenu alebo vyriešenie nejakého problému v súvislosti s certifikátom o očkovaní,“ pripomenul po stretnutí s novinármi generálny riaditeľ NCZI Pavol Capek.
Viac o téme: Koronavírus
Ako doplnil, práve pre tento účel zaviedli operačné stredisko, ktoré tieto požiadavky spracováva. Problémy by sa tak mali viac riešiť mimo telefónneho styku.
Capek doplnil, že každý problém, s ktorým sa na NCZI občan obráti, je individuálny. Každého riešenie je tak rôzne aj trvá rôzne dlho. „Je to otázka minút až po niekoľko dní. Niekedy musíme kontaktovať vakcinačné centrum, odkiaľ má ten človek potvrdenie o vakcinácii, aby urobili zápis do systému a až potom vieme certifikáty vydávať,“ uzavrel šéf NCZI.