Technologický gigant Meta, ktorý vlastní sociálne médiá Facebook a Instagram, oznámil, že bude od novembra používateľom v Európe ponúkať platenú možnosť mať ich bez reklám. Týmto krokom chce splniť prísne európske pravidlá ochrany osobných údajov.
Sociálne siete bez reklám
Instagram a Facebook bez reklám v počítačových prehliadačoch bude stáť okolo 10 eur mesačne. Predplatné na operačných systémoch iOS a Android bude zhruba 13 eur.
Meta radšej prestala zdieľať obsah kanadských médií, ako by za neho mala platiť
Vyššia cena odráža provízie účtované obchodmi s aplikácií spoločností Apple a Google. Poplatok bude do marca platiť pre všetky prepojené kontá na Facebooku a Instagrame, od marca bude Meta účtovať 6 eur za konto navyše.
Internet podporovaný reklamami
Meta uviedla, že hoci verí v „internet podporovaný reklamami“, rešpektuje „ducha a účel týchto vyvíjajúcich sa európskych nariadení“ a je odhodlaná ich dodržiavať.
Platená možnosť „vyvažuje požiadavky európskych regulačných orgánov a zároveň dáva používateľom možnosť voľby a umožňuje spoločnosti Meta naďalej slúžiť všetkým ľuďom,“ uviedla firma.
Na tohtoročnom hackathone budú súťažiaci vytvárať koncept digitálneho dvojčaťa mesta Prešov
Používatelia vo veku 18 rokov a starší v 27 členských krajinách Európskej únie, vo Švajčiarsku, Nórsku, na Islande a v Lichtenštajnsku budú mať stále možnosť naďalej používať Facebook alebo Instagram s reklamami.
Užitočná a zodpovedná reklama
Meta uviedla, že hľadá spôsob, ako „poskytnúť tínedžerom užitočnú a zodpovednú reklamu“ vzhľadom na európske nariadenie o ochrane osobných údajov.
Platforme X hrozí pokuta EÚ, Musk musí odstrániť zábery a dezinformácie súvisiace s Izraelom
O pláne spoločnosti Meta už skôr počas mesiaca informoval denník The Wall Street Journal.
Meta sprístupňuje možnosť predplatného po tom, čo Súdny dvor Európskej únie rozhodol, že podľa prísnych pravidiel Únie na ochranu osobných údajov musí spoločnosť najprv získať súhlas pred zobrazovaním reklám používateľom.
Rozhodnutie ohrozuje schopnosť spoločnosti zarábať peniaze prispôsobením reklám jednotlivým používateľom na základe ich online záujmov a digitálnej aktivity.