Meta radšej prestala zdieľať obsah kanadských médií, ako by za neho mala platiť

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Facebook, Meta
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Malí a strední vydavatelia v Kanade trpia prudkým poklesom návštevnosti a príjmov, pretože spoločnosť Meta sa dostala do sporu s vládou pre zákon, ktorý vyžaduje, aby platila spravodajským organizáciám za ich obsah.

Prestane zdielať správy

Meta vylúčila správy od kanadských vydavateľov z Facebooku a Instagramu v auguste po tom, ako kanadský parlament dva mesiace predtým schválil legislatívu, ktorá vyzýva firmy Meta a Google, aby kanadským médiám platili za ich obsah.

Zákon by mal úplne nadobudnúť účinnosť až 19. decembra. Meta sa však už rozhodla, že radšej prestane zdieľať správy od kanadských médií, ako by mala platiť. Informuje o tom portál nypost.com.

„Doslova sme úplne znevýhodnení pri dosahovaní príjmov, ktoré boli založené na zverejňovaní správ na Facebooku,“ povedal zakladateľ a generálny riaditeľ kanadskej spravodajskej stránky Insauga.com Khaled Iwamura.

Blokovanie odkazov

Ide o web, ktorý sa venuje oblasti Toronta. Iwamura uviedol, že až do augusta, keď Meta začala blokovať odkazy na správy, 30 percent návštevnosti Insauga.com pochádzalo z Facebooku.

Šéf mediálnej spoločnosti Village Media Jeff Elgie uviedol, že od začiatku blokovania odkazov firmou Meta pred dvoma mesiacmi zaznamenal pokles návštevnosti na 24 webových stránkach spoločnosti približne o pätinu. Firma Village Media pôsobí v provincii Ontário. Elgie však svoje straty nedáva za vinu spoločnosti Meta.

Podľa neho je na vine kanadská vláda, pretože nepočúvala varovania kanadských vydavateľských manažérov, že príliš tvrdý zásah proti technologickým spoločnostiam bude mať vážne následky.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie FacebookGoogleInstagramMeta