Google bojuje proti spamu generovanému umelou inteligenciou, zmenil svoje algoritmy a očakáva jeho podstatné zníženie

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Google
Foto: ilustračné, SITA/AP
Tento článok pre vás načítala AI.

Technologický gigant Google zavádza súbor zmien algoritmov v snahe vysporiadať sa so záplavou spamu generovaného umelou inteligenciou.

„Táto aktualizácia zahŕňa vylepšenie niektorých našich základných hodnotiacich systémov, aby sme mohli lepšie pochopiť, či sú webové stránky neužitočné, používatelia s nimi majú zlú skúsenosť alebo majú pocit, že boli vytvorené pre vyhľadávače a nie pre ľudí,“ uviedla firma. Informuje o tom web niemanlab.org.

Domény s uplynutou platnosťou

Google očakáva, že kombinácia aktualizácie algoritmov a predchádzajúceho úsilia firmy zníži nekvalitný, neoriginálny obsah vo výsledkoch vyhľadávania o 40 %.

Cieľom aktualizácie algoritmov je riešiť zneužívanie domény s uplynutou platnosťou, zneužívanie dobrého mena stránky a zneužívanie vyhľadávačov jednoduchou záplavou spamu.

Zneužitie domény s uplynutou platnosťou znamená, že si niekto kúpi doménu, ktorú spoločnosť Google predtým považovala za vysoko kvalitnú, a zaplní ju obsahom nízkej kvality.

Zneužívanie dobrej povesti

Podobne funguje aj zneužívanie dobrej povesti stránky. Rozdiel je len v tom, že tvorca spamu nezaberie celú doménu, ale dokáže zverejniť svoj nekvalitný obsah na existujúcej vysokokvalitnej stránke, zvyčajne tak, že využije bezpečnostnú dieru.

Zneužívanie vyhľadávačov jednoduchou záplavou spamu väčšinou poháňa umelá inteligencia. Pôvodca spamu používa konverzačné roboty, aby tvoril záplavu nekvalitného obsahu týkajúceho sa tej či onej témy v nádeji, že získa návštevnosť z bežného vyhľadávania.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Google