Technologická spoločnosť Meta plánuje používateľom platforiem Facebook a Instagram v Európe ponúknuť platenú možnosť mať ich bez reklám v snahe splniť prísne pravidlá ochrany osobných údajov Európskej únie (EÚ). V utorok o tom informoval denní The Wall Street Journal (WSJ).
Spoločnosť chce za Instagram a Facebook bez reklám v počítačových prehliadačoch účtovať zhruba 10 eur mesačne, tvrdí WSJ s odvolaním sa na nemenované zdroje oboznámené s návrhom. Pridanie ďalších účtov by vyšlo 6 eur za konto.
Na mobiloch si priplatíme
Ceny za platformy na mobile by boli vyššie, zhruba 13 eur, keďže Meta do toho musí zarátať provízie účtované obchodmi s aplikácií spoločností Apple a Google.
Sociálna sieť X už nemá byť zadarmo, Musk chce spoplatniť prístup
Meta údajne dúfa, že predplatné zavedie v nadchádzajúcich mesiacoch ako spôsob, ako dosiahnuť súlad s pravidlami ochrany osobných údajov EÚ, ktoré ohrozujú jej lukratívny obchodný model zobrazovania prispôsobených reklám používateľom.
EÚ to schváliť nemusí
„Meta verí v hodnotu bezplatných služieb, ktoré sú podporované personalizovanými reklamami. Naďalej však skúmame možnosti, ako zabezpečiť súlad s vyvíjajúcimi sa regulačnými požiadavkami,“ uviedla spoločnosť pre agentúru AP.
Najväčšie online platformy podliehajú prísnejším pravidlám, stiahnu nezákonný obsah či posilnia transparentnosť
Nie je jasné, či EÚ plán schváli alebo bude trvať na tom, aby spoločnosť ponúkala lacnejšie verzie. WSJ uviedol, že jedným z problémov regulátorov je, či navrhované poplatky nebudú príliš drahé pre väčšinu ľudí, ktorí nechcú byť cieľom reklám.