BRATISLAVA 25. mája (WebNoviny.sk) – Školy ani študenti nie sú zlí, ale školský systém je zle nastavený. Povedal to v panelovej diskusii počas štvrtkovej konferencie k reforme terciárneho vzdelávania rektor Slovenskej technickej univerzity v Bratislave Robert Redhammer.
„Posledné dva ročníky prvákov mali problém s matematikou, lebo na druhom stupni základnej školy mali len dve hodiny matematiky do týždňa. Bolo to vidieť, nepoznali napríklad ani trojčlenku,“ vysvetlil Redhammer s tým, že chyba je aj to, že stredoškoláci nemusia povinne maturovať z matematiky.
Počet vysokovzdelaných ľudí je pozitívom
Slovensko má takmer najviac magistrov spomedzi všetkých krajín sveta. Podľa rektora STU je však počet vysokovzdelaných ľudí pozitívna vlastnosť.
Pellegriniho vláda podľa Kažimíra rozdelila prvé milióny na rekonštrukciu internátov
Rektor Ekonomickej univerzity v Bratislave Ferdinand Daňo na margo kvality vysokých škôl povedal, že vysoké školy nemajú informácie o tom, aké odbory sú potrebné pre trh práce. „Keďže tieto informácie nemáme, myslíme si, že všetky naše odbory sú žiadané,“ dodal Daňo.
Zákony pre zlepšenie kvality školstva
Ministerka školstva Martina Lubyová v panelovej diskusii podotkla, že rezort školstva už začal pracovať na zlepšení kvality vysokých škôl. Svedčia o tom dva zákony, ktoré sú momentálne v druhom čítaní na rokovaní NR SR. Ide o zákon o vysokých školách a o zákon o zabezpečovaní kvality.
Konferenciu k návrhu reformy terciárneho vzdelávania zorganizoval Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport v spolupráci s reprezentáciami zamestnávateľov na pôde NR SR. Cieľom konferencie je výmena názorov zamestnávateľov, politikov a akademického sektora na návrhy potrebných zmien v systéme vysokoškolského vzdelávania.