Súčasťou nových priestorov bude dopravná a informačná kancelária, aj nabíjačka na elektrobicykle.
V Brezne vyrastie nová moderná autobusová stanica. Prevádzkovateľ Slovenská autobusová doprava (SAD) Zvolen začne s výstavbou už v októbri. Predpokladané náklady sú približne 1,2 milióna eur. Súčasťou nových priestorov bude veľká čakáreň prístupná cez čipovú kartu. Podľa oficiálnej stránky mesta samospráva v tejto lokalite plánuje budovať aj cyklotrasy.
Stanica pomôže cestujúcim
Hlavným dôvodom pre vybudovanie stanice je podľa slov predsedu predstavenstva SAD Zvolen Adriána Polónyho to, že Brezno ako okresné mesto s veľkým pohybom nielen obyvateľov, ale aj návštevníkov, nemá vlastné nástupište. „Ako významný dopravca v rámci kraja sme sa pre tento krok rozhodli po rokovaní s primátorom Brezna, ktorý nás do pozície, čo s týmto priestorom, tlačil od jeho nástupu do funkcie. V súčasnosti by cestujúca verejnosť mala mať zabezpečený istý komfort aj na autobusových staniciach, zázemie, ochranu pred počasím a služby, ktoré k dnešnému storočiu patria,“ povedal Polóny.
V priestoroch súčasnej autobusovej stanice za niekoľko mesiacov investor vybuduje veľkú čakaciu miestnosť s bezbariérovým prístupom a napojením na toalety, pričom prístupná bude cez čipovú kartu. To znamená, že jej užívateľ si ju bude môcť otvoriť kedykoľvek počas 24 hodín denne. Chýbať nebude dopravná kancelária s vlastnou čakárňou, informačná kancelária mesta, stojany na bicykle, nabíjačka na elektrobicykle či parkovanie pre osobnú dopravu. Celý areál bude monitorovaný kamerovým systémom. Ako dodal Polóny, náklady na vybudovanie modernej stanice predstavujú predbežne asi 1,2 milióna eur.
Minimálne obmedzenia pre cestujúcich
S prvými prácami plánujú začať v októbri, chceli by položiť prvú platňu pod stavbou, oplotiť priestor, kde bude aj vizuál celej stavby, aby verejnosť bola informovaná o termínoch. Cestujúci budú obmedzení minimálne. „Aj napriek tomu, že autobusových liniek v Brezne je niekedy denne okolo 200, z toho 60 spojov SAD Zvolen aj diaľkových, obmedzovaní budeme skôr stavebnými strojmi. Možno po dohode s mestom niekoľko autobusov umiestnime na druhú stranu mosta, čo však ukáže prevádzka a čas,“ dodal Adrián Polóny.
Pohyb ľudí, ktorí využívajú autobusovú či železničnú dopravu, je neustály po celý rok. „Som veľmi rád, že sa nemyslelo len na samotnú autobusovú dopravu, ale je tu nadväznosť aj na cyklodopravu a do projektu sú zapojené cyklonabíjčky. V tejto lokalite plánujeme vybudovať cyklotrasy, čiže jedno nadväzuje na druhé, čo je pre nás veľké plus. Budeme patriť medzi tie moderné mestá, ktoré sa v oblasti dopravných riešení aj v nemotorovej doprave posunuli,“ dodal primátor Brezna Tomáš Abel.