V Európskej únii (EÚ) chýbajú rýchlonabíjacie stanice pre elektromobily. Ako vyplýva z údajov zverejnených Európskym združením výrobcov automobilov (ACEA), v celej únii je niečo vyše 630-tisíc nabíjacích miest, viac ako 550-tisíc ale tvoria štandardné AC nabíjačky s kapacitou menšou ako 22 kW. Rýchlonabíjačky DC schopné dodať viac ako 22 kW elektriny tvoria iba približne 13,5 % z celkového počtu.
Nedostatok nabíjacej infraštruktúry
AC nabíjačky sú ideálne pre domácnosti, pracoviská a verejné priestory, ako sú supermarkety a rekreačné zariadenia. Naopak DC nabíjačky sú prispôsobené na rýchle nabíjanie, často sa nachádzajú na diaľniciach a hlavných diaľniciach a umožňujú vodičom na dlhých cestách možnosti rýchleho nabíjania. Nedostatok dostupnej a kvalitnej nabíjacej infraštruktúry je pritom jeden z faktorov, ktorý odrádza kupcov vozidiel od výberu elektrických modelov.
Prechod na elektromobilitu je pre Európu nevyhnutnosťou, podľa automobiliek však treba urobiť oveľa viac
„Ak chceme presvedčiť Európanov, aby prešli na elektrické vozidlá, nabíjanie by malo byť také jednoduché ako je v súčasnosti tankovanie,“ povedala generálna riaditeľka ACEA Sigrid de Vries.
Nerovnomerné rozmiestnenie
Ľudia podľa nej potrebujú ľahký prístup k nabíjačkám vo svojom každodennom prostredí, nabíjacie body by sa mali zároveň rýchlo a jednoducho používať bez toho, aby zákazníci museli čakať v dlhých radoch. Európsku úniu trápi okrem nedostatku rýchlonabíjačiek aj celkové nerovnomerné rozmiestnenie nabíjacích staníc.
Významný krok k elektromobilite, na Slovensku sa vyrobili prvé batérie s označením "made in Slovakia"
Len tri krajiny únie, ktoré spolu pokrývajú približne 20 % jej rozlohy, sú domovom takmer dvoch tretín všetkých nabíjacích staníc. Ide o Holandsko, Francúzsko a Nemecko. Zvyšná časť všetkých nabíjačiek je potom distribuovaná v 24 členských štátoch, ktoré spolu pokrývajú takmer 80 % plochy celého regiónu.
Rebríček krajín
Medzi top päť krajín s najvyšším počtom verejných nabíjacích staníc patrí okrem Holandska s viac ako 144-tisíc stanicami, Nemecko a Francúzsko, ktoré ich majú okolo 120-tisíc, Belgicko s asi 44-tisíc a Taliansko s približne 41-tisíc nabíjacími stanicami. Na opačnej strane rebríčka je Malta, Cyprus, Lotyšsko, Estónsko a Chorvátsko.
Slovensko získalo ďalšiu významnú investíciu do elektromobility, firma vytvorí 231 pracovných miest
Podľa posledných údajov Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA), bolo na konci prvého štvrťroku tohto roka na Slovensku k dispozícii 2 008 verejných nabíjacích bodov v celkovo 807 lokalitách s inštalovaným výkonom 95 456 kW. Z celkového počtu 2 008 konektorov je 1 323 z kategórie normálnych bodov s výkonom do 22 kW. Rýchlonabíjacích bodov s výkonom 50 kW na jednosmerný prúd je v prevádzke 448. Bodov s výkonom aspoň 150 kW je 195 a konektorov s výkonom aspoň 300 kW je 42.