Výrobcovia Tauris a Ryba Košice odchádzajú z Kauflandu. Pred nižšími cenami uprednostňujú kvalitu produktov a dôveru spotrebiteľov.
Ak by ustúpili požiadavkám obchodného reťazca, namiesto mäsa by museli použiť náhradné bielkoviny či múku, tradičné receptúry vymeniť za skrátený technologický proces aj prifarbovanie.
Ako náhradu tresky by museli použiť sleď. Z pultov siete Kaufland tak Tauris Group stiahne svoje výrobky značiek Tauris, Zipser, Ryba Košice či Piknik.
Skutočný zákazník
„Cenová politika Kauflandu nás prinútila urobiť tento krok. Aktívne sa sústreďujeme primárne na kvalitu našich produktov s vyššou pridanou hodnotou, čo sa odzrkadľuje v dôvere našich zákazníkov v prémiové a zdravé výrobky s nezameniteľnou chuťou. Od tohto prístupu nechceme ustúpiť,“ uviedol generálny riaditeľ Tauris Group Richard Duda.
Cieľom nie je predaný objem v diskutabilnej kvalite, ale spokojný zákazník.
„Naším skutočným zákazníkom nie je Kaufland, ale kupujúci, ktorý si na konci dňa pochutí na našich párkoch, salámach, klobásach či retro treske a s dôverou sa opakovane rozhodne pre naše výrobky. To je ten skutočný zákazník. A to by mali pochopiť aj v reťazci Kaufland,“ dodal.
Dvíhanie cien výrobkov
Podľa Dudu výrobcovia ceny nezdvíhajú účelovo, ale odrážajú aktuálne dianie vo svete a na trhu.
„Do cenotvorby primárne vstupuje a priamo ju ovplyvňuje faktor enormného zdražovania poľnohospodárskych komodít, korenín, oleja, čriev či pomocného a obalového materiálu, ktoré sú potrebné pre našu výrobu a samozrejme aj nákup energií a palív, ktorých ceny pre neistotu spôsobenú vojnou dosahujú rekordné úrovne,“ vysvetlil.
Rybná surovina
Ako príklad uvádza ceny energií, ktorých aktuálne sadzby sú o 300 percent vyššie oproti minulému roku. Na vzostupe sú tiež ceny rybnej suroviny.
Cena za filety z aljašskej tresky vzrástla o 50 percent, čo ovplyvňujú sankcie voči Rusku či odmietanie výrobcov nakupovať lacnejšie tresky z Číny.
Ich výhodná cena má ale svoju daň. Ryby sú viackrát zamrazované a výsledkom je, že k spotrebiteľovi sa môže dostať ryba, ktorá strávila aj štyri roky v mraziacom boxe.
Kvalita a ocenenia
„Ak chceme zvládnuť a ekonomicky prežiť rok 2022 aj s garantovanou kvalitou našich výrobkov a zaslúženým ohodnotením namáhavej práce našich zamestnancov, zvýšené náklady si musíme rozdeliť v celom reťazci, počnúc dodávateľom, cez výrobcu, obchodníka až po konečného spotrebiteľa. Ten, kto dokáže znižovať ceny, to nemôže robiť bez toho, aby nezasahoval do overených receptúr a úmyselne tak neznižoval kvalitu a čerstvosť svojich výrobkov – iba, ak by chcel dobrovoľne spáchať ekonomickú samovraždu,“ skonštatoval Duda.
Výrobky Tauris či Ryba Košice sa držia tradičných receptúr a schválených československých noriem. Ich kvalita je každoročne potvrdená mnohými oceneniam.
Rovnako sa môžu pýšiť oceneniami Danubius Gastro, Najdôveryhodnejšia značka či Voľba spotrebiteľa a nesú aj značku kvality SK, ktorá je zárukou, že si zákazník kupuje kvalitné slovenské produkty. Rozhodnutie Tauris Group odísť z reťazca Kaufland je zárukou, že kvalita a receptúra zostane nezmenená.
Kaufland nesúhlasí
Spoločnosť Kaufland sa voči tvrdeniam skupiny Tauris ohradila. „Podľa jej vyjadrení sme sa snažili dohodnúť nízke ceny na úkor kvality výrobkov. Toto tvrdenie sa nielenže nezakladá na pravde, ale môže hraničiť aj s poškodením dobrého mena spoločnosti,“ povedal hovorca Kaufland Slovenská republika Samuel Machajdík.
Firma Kaufland si podľa Machajdíka uvedomuje aktuálnu náročnú situáciu na trhu a vníma zvyšovanie nákladov, energií a pohonných látok.
„Kvalita produktov je a aj vždy bola a bude v Kauflande na prvom mieste a je vyslovenou nepravdou, že by sme požadovali jej zníženie,“ pokračoval Machajdík.
Očierňovanie partnerov
Tak isto nie je podľa jeho vyjadrení pravda, že by požadovali od skupiny Tauris zníženie aktuálne dohodnutých dodávateľských cien.
Akceptovali podľa Machajdíka určité navýšenie dodávateľských cien skupiny Tauris, ale nie v takej miere, ako ho navrhovala skupina. Spoločnosť Kaufland označila vyjadrenia skupiny Tauris za očierňovanie svojich bývalých obchodných partnerov.