Slovenské reťazce akciami bojujú proti zdražovaniu, Lidl ako prvý znížil ceny potravín o päť percent

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ez2i9746.jpg
Foto: Lidl
Tento článok pre vás načítala AI.

Obchodné reťazce nenechávajú nič na náhodu a chcú priniesť svojim zákazníkom potraviny za lepšie ceny. Diskontný reťazec Lidl sa na Slovensku rozhodol v boji proti zdražovaniu konať skôr než jeho konkurencia. Akciové ceny znížené o 5 % nastavil pre stovky produktov už od 11. novembra, pričom ide o potraviny, ktorým klesne od 1. januára DPH z 10 na 5 %.

Predsviatočná cenová revolúcia

Urobil tak ako prvý zo slovenských reťazcov a keďže ide o akciovú ponuku, úsporu pre zákazníkov podľa overených informácií financuje Lidl z vlastnej marže. Od prvého dňa roku 2025 sa upravia štandardné ceny zákonom definovaných potravín z toho titulu, že sa k nim namiesto pôvodnej 20 a 10 % DPH bude pripočítavať nová výška dane z pridanej hodnoty na úrovni 19 a 5 %.

„Napriek tomu, že upravená DPH začne platiť až od januára, v Lidli sme odštartovali cenovú revolúciu už teraz. Do nižších cien sme sa rozhodli investovať s cieľom ochrániť peňaženky našich zákazníkov a zabezpečiť, aby si za svoje peniaze mohli dovoliť viac a to ešte pred sviatkami,“ uviedol Martin Nagy, obchodný riaditeľ rezortu nákupu Lidl Slovenská republika.

Zlacnenie sa týka stoviek základných potravín

Dodal, že táto akcia sa týka stoviek produktov, ktoré si zákazníci kladú do košíkov prakticky pri každom nákupe. Ponuka sa vzťahuje na vybrané druhy ovocia a zeleniny, čerstvé mäso, šťavy, chlieb a medy.

„Klesla cena chleba na 1,59 eura, rožka na 12 centov. Zlacnenie sa týka aj mäsových výrobkov, pričom kilogram chladeného kuraťa bude po novom stáť 2,89 eur a kilogram kuracích prsných rezňov 6,65 eur. Za kilo bravčovej krkovičky bez kosti v celku spotrebitelia zaplatia 6,35 eur. Čerstvú 100-percentnú ovocnú šťavu si budú môcť zákazníci kúpiť za 1,49 eur,“ dodal Nagy.

Ocenenie za najlepší pomer kvality a ceny

Riaditeľ priblížil, že Lidl sa týmto krokom snaží pokračovať vo svojej filozofii ponúkať zákazníkom nízke ceny každý deň a bojovať proti zdražovaniu, čím nadväzuje na jarné opatrenia, kedy ponúkol podobnú akciu – zlacnenie vo výške DPH na stovke základných potravín počas Veľkej noci.

„Zodpovedný prístup k cenám ocenili aj zákazníci, keď Lidl získal ocenenie Best Buy za najlepší pomer kvality a ceny vlastných značiek na Slovensku, ktorého výsledky sú založené na nezávislom prieskume verejnej mienky realizovanom medzinárodnou organizáciou ICERTIAS,“ uzavrel Nagy.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Lidl