Obchodné reťazce pôsobiace na Slovensku – Lidl, Kaufland a Billa vnímajú zvýšený záujem zákazníkov o trvanlivé výrobky pre koronavírus.
Aj preto reťazce pristúpili k navyšovaniu zásob základný trvanlivých potravín na pokrytie zvýšeného dopytu. Agentúru SITA o tom informovali hovorcovia jednotlivých reťazcov.
Zvýšený záujem zaznamenal Lidl aj Billa
„Vnímame zvýšený záujem zákazníkov o potraviny, predovšetkým o trvanlivé výrobky. Nakoľko väčšinu našej ponuky tvorí rýchloobrátkový sortiment, závisíme aj od kapacít našich dodávateľov. Sme s nimi v intenzívnom kontakte a snažíme sa, aby sme dokázali uspokojiť aj prípadný ďalší zvýšený dopyt zákazníkov,“ uviedol vedúci úseku komunikácie v Lidl Slovensko Tomáš Bezák.
DPH na potraviny klesla, stále však patrí k najvyšším v Európskej únii
„Spoločnosť BILLA zaregistrovala zvýšenie záujmu o základné trvanlivé potraviny, avšak chceme zákazníkov ubezpečiť, že navyšujeme aj zásoby na pokrytie zvýšeného dopytu. Ide predovšetkým o ryžu, múku, cestoviny a konzervy. Rovnako sme zaznamenali výrazný nárast o dezinfekčné prostriedky,“ povedala hovorkyňa Billa Slovensko Kvetoslava Kirchnerová.
Aktuálne dianie sledujú aj v Kauflande
„V Kauflande veľmi pozorne sledujeme dianie týkajúce sa šírenia koronavírusu a podnikneme všetky potrebné kroky pre to, aby nenastali žiadne výpadky v dostupnosti tovarov,“ doplnila hovorkyňa Kaufland Slovensko Lucia Langová.
Obchodné reťazce zavádzajú viacero opatrení pre znižovanie dopadov klimatickej krízy
Na Slovensku je aktuálne 195 vzoriek na ochorenie COVID-19 (koronavírus) negatívnych. Koronavírus na Slovensku tak doteraz nebol potvrdený. Agentúru SITA o tom v pondelok informovala hovorkyňa Ministerstva zdravotníctva SR (MZ SR) Zuzana Eliášová.