Diskontný reťazec s potravinami Lidl Slovensko pôsobí na domácom trhu už 20 rokov a za ten čas sa stal jeho jednotkou. Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca spoločnosti Lidl SlovenskoTomáš Bezák, v roku 2004, keď prichádzal reťazec na Slovensko, slovo diskont nikomu nič nehovorilo.
„Náš diskontný koncept znamenal vysoký podiel privátnych značiek, predaj priamo z kartónov alebo paliet ale aj predvýber (obmedzený sortiment pozn. red.) a menšie predajné plochy ako mali veľkoformátové reťazce. Málokto nám vtedy veril, či už zákazníci, dodávatelia, ale aj samotný trh celkovo. Dnes s odstupom 20 rokov môžeme povedať, že práve tento náš diskontný spôsob predaja sa osvedčil. Dokonca vidíme, že aj iný predajcovia na trhu sa približujú týmto našim zásadám a konceptu,“ objasnil Bezák.
Video Player is loading.
Current Time 0:00
/
Duration -:-
Loaded: 0%
0:00
Stream Type LIVE
Remaining Time --:-
1x
2x
1.75x
1.5x
1.25x
1x, selected
0.75x
Chapters
descriptions off, selected
captions and subtitles off, selected
This is a modal window.
The media could not be loaded, either because the server or network failed or because the format is not supported.
Beginning of dialog window. Escape will cancel and close the window.
End of dialog window.
Reklama
Hovorca zároveň dodal, že nič z toho by nedokázali bez svojich zamestnancov.
„Dnes ich máme viac ako 6 600 a priebežne rozširujeme našu Lidl rodinu. Ročne sa nám hlási viac ako 55-tisíc záujemcov o prácu. A napriek tomu, že ročne vytvárame stovky pracovných miest, tak žiaľ nemôžme prijať všetkých. Čo ale môžem sľúbiť je, že sieť našich predajní budeme ďalej rozširovať a pri tejto príležitosti budeme vytvárať nové pracovné miesta. Tak isto budeme vytvárať príležitosti pre slovenských dodávateľov, nakoľko spolupráca s nimi nám priebežne rastie. Ročne od nich nakúpime tovar za viac ako 600 miliónov eur a týmto zároveň podporujeme aj ich export. Takže zakladáme si na dobrých vzťahoch a preto sme jednotkou na Slovensku,“ uzavrel Bezák.
Do diskontného segmentu na Slovensku s potravinami však ohlásil vstup aj výrazný konkurent Biedronka, etablovaný v susednom Poľsku. Ten už ohlásil vstup do ďalšej fázy a pripravuje otvorenie svojich prvých piatich prevádzok.