Diskontný reťazec s potravinami Lidl Slovensko pôsobí na domácom trhu už 20 rokov a za ten čas sa stal jeho jednotkou. Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca spoločnosti Lidl Slovensko Tomáš Bezák, v roku 2004, keď prichádzal reťazec na Slovensko, slovo diskont nikomu nič nehovorilo.
„Náš diskontný koncept znamenal vysoký podiel privátnych značiek, predaj priamo z kartónov alebo paliet ale aj predvýber (obmedzený sortiment pozn. red.) a menšie predajné plochy ako mali veľkoformátové reťazce. Málokto nám vtedy veril, či už zákazníci, dodávatelia, ale aj samotný trh celkovo. Dnes s odstupom 20 rokov môžeme povedať, že práve tento náš diskontný spôsob predaja sa osvedčil. Dokonca vidíme, že aj iný predajcovia na trhu sa približujú týmto našim zásadám a konceptu,“ objasnil Bezák.
Hovorca zároveň dodal, že nič z toho by nedokázali bez svojich zamestnancov.
„Dnes ich máme viac ako 6 600 a priebežne rozširujeme našu Lidl rodinu. Ročne sa nám hlási viac ako 55-tisíc záujemcov o prácu. A napriek tomu, že ročne vytvárame stovky pracovných miest, tak žiaľ nemôžme prijať všetkých. Čo ale môžem sľúbiť je, že sieť našich predajní budeme ďalej rozširovať a pri tejto príležitosti budeme vytvárať nové pracovné miesta. Tak isto budeme vytvárať príležitosti pre slovenských dodávateľov, nakoľko spolupráca s nimi nám priebežne rastie. Ročne od nich nakúpime tovar za viac ako 600 miliónov eur a týmto zároveň podporujeme aj ich export. Takže zakladáme si na dobrých vzťahoch a preto sme jednotkou na Slovensku,“ uzavrel Bezák.
Do diskontného segmentu na Slovensku s potravinami však ohlásil vstup aj výrazný konkurent Biedronka, etablovaný v susednom Poľsku. Ten už ohlásil vstup do ďalšej fázy a pripravuje otvorenie svojich prvých piatich prevádzok.