Spoločnosť Billa spustila nový projekt na podporu predaja slovenských potravín. Obchodný reťazec chce zviditeľniť slovenské výrobky na pultoch i v chladiarenských vitrínach. Spoločnosť sa verejne zaviazala už koncom minulého roka zvýšiť predaj slovenských potravín o 10 %, a zároveň aj navýšiť ich podiel na svojich pultoch.
Za prvý kvartál tohto roka vzrástol medziročne predaj slovenských potravín v Billa o viac ako 14 %. Spoločnosť svoju ponuku rozšírila za toto obdobie o viac ako 80 nových slovenských výrobkov. Informoval o tom vo štvrtok na tlačovej konferencii generálny riaditeľ spoločnosti Billa na Slovensku Dariusz Bator.
„Projekt Doba slovenská je prejavom dôvery v kvalitu slovenských potravín. Trendom posledného obdobia sú lokálne, čerstvé a kvalitné potraviny od domácich výrobcov. Práve tie sa snažíme zaradiť do nášho sortimentu už niekoľko rokov,“ povedal pri príležitosti odštartovania dlhodobého projektu Dariusz Bator.
Zvýšenie podielu slovenských výrobkov v Bille
Podpora slovenských potravín víta aj ministerstvo pôdohospodárstva.
„Uplynulé mesiace nám jasne ukázali, aká dôležitá a nevyhnutná je podpora slovenských potravinárov. Byť patriotom je však pre naše potravinárstvo kľúčové nielen v tých kritických, ale aj v dobrých časoch. Našou prioritou je zvyšovanie potravinovej sebestačnosti Slovenska, v ktorej dostupnosť slovenských potravín v obchodoch hrá kľúčovú úlohu,“ zdôraznil minister pôdohospodárstva SR Ján Mičovský.
BILLA pomohla vysokošpecializovaným záchranárom v prvej línii
Billa zvyšuje podiel slovenských výrobkov na svojom pulte z roka na rok.
„V minulom roku sme predali slovenské potraviny v hodnote viac ako 321,5 mil. eur. V mnohých kategóriách prekračuje podiel predaja slovenských výrobkov viac ako polovicu, napr. v oblasti mäsových výrobkov, lahôdok, pečiva, mliečnych výrobkov, nápojov. V minulom roku sa nám podarilo dohodnúť spoluprácu s viac ako 20 novými slovenskými dodávateľmi a na našich pultoch pribudli od nich desiatky nových produktov,“ povedal Dariusz Bator. Zároveň dodal, že Billa komunikuje s ďalšími slovenskými producentmi o novej spolupráci.
Lidl podporuje slovenských dodávateľov
Aj spoločnosť Lidl tvrdí, že čoraz významnejšie podporuje slovenských dodávateľov. V obchodnom roku 2019 (skončil sa vo februári 2020) od nich nakúpila tovar za viac ako 321,5 mil. eur. Ide pritom o nákupné a nie predajné ceny.
„Spomenutých vyše 320 miliónov je teda suma, ktorá putovala na účty slovenských firiem. V porovnaní s predošlým obchodným rokom ide o nárast viac ako 13 %. V absolútnom vyjadrení zaplatil diskont domácim firmám o takmer 40 miliónov eur viac,“ ozrejmil vedúci úseku komunikácie v Lidl Slovensko Tomáš Bezák. Dodávatelia zo Slovenska zároveň zaviezli tretinu všetkého potravinového tovaru pre Lidl.
Upratovačky a upratovači píšu Matovičovi, tiež chcú z odmeny pre pracovníkov v prvej línii
Diskontný reťazec Lidl realizuje viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov.
„Lidl pred časom rozšíril svoju ponuku o tematický týždeň – Vyrobené na Slovensku, mnoho slovenských výrobkov je súčasťou obľúbeného – Retro týždňa, v každom letáku ponúka zákazníkom – 5 cenových hitov zo Slovenska a každý mesiac je iný slovenský výrobok za skvelú cenu súčasťou kampane – Slovenský rok s Kuchyňou Lidla,“ uzavrel Tomáš Bezák.
BILLA
Spoločnosť Billa, s.r.o., ktorá je súčasťou REWE International AG, pôsobí na Slovensku od roku 1993. Je lídrom v segmente supermarketov. V súčasnosti ich prevádzkuje takmer 150 a zamestnáva takmer 4 500 pracovníkov.
V supermarketoch priemernej rozlohy 900 metrov štvorcových Billa ponúka široký sortiment značiek, vrátane vlastných aj diskontných.
Agentúra SITA oslovila k téme podpory slovenských potravín aj ostatné obchodné reťazce.