TRENČÍN 31. januára (WEBNOVINY) – Primátor Trenčína Richard Rybníček na svojej oficiálne stránke zverejnil rozpočet predvolebnej kampane. Z celkovej sumy 103 000 eur predstavujú najväčšiu položku eventy, na ktoré išlo 51 178,85 eur. „Do finančného odpočtu zarátavam všetky náklady súvisiace s mojou kandidatúrou na primátora, čo predstavovalo celé obdobie, počnúc oznámením kandidatúry dňa 6. septembra 2010 až po termín konania volieb,“ uvádza Rybníček. Volebnú kampaň si súčasný primátor Trenčín platil sám.
Zverejniť rozpočet svojej kampane plánoval Rybníček už pri oznámení kandidatúry na post trenčianskeho primátora. „S tým nebudem mať žiadny problém,“ uviedol vlani v septembri. Počas volebnej kampane vsádzal predovšetkým na osobný kontakt s ľuďmi. Na tento účel mu slúžila aj kancelária v centre mesta, ktorej prenájom ho vyšiel na 3 213 eur. Prezentácia v médiách ho vyšla na 35 410,96 eura.
Podľa informácií, ktoré Rybníček zverejnil na svojej stránke, bol jeho pôvodný rozpočet nižší. Na celkovú kampaň si vyčlenil 70 000 eur, dodatočne však musel vynaložiť ďalších 33 000 eur. „Hlavným dôvodom navýšenia pôvodne odhadovanej sumy bol akcelerovaný prístup protikandidátov k ich prezentácii. Tento nový rozmer kampane si však vyžiadal aj z mojej strany reakciu a niektoré dodatočné náklady, na ktoré mi operatívne požičala finančné prostriedky moja najbližšia rodina,“ uvádza primátor Trenčína.
Exriaditeľ Slovenskej televízie Richard Rybníček ohlásil svoju kandidatúru na post primátora Trenčína 6. septembra minulého roka. Rodák z najmenšieho slovenského krajského mesta sa rozhodol kandidovať ako nezávislý, podporu mu vyjadrili strany Smer-SD a SaS. V novembrových komunálnych voľbách zvíťazil s výrazným náskokom pred ďalšími štyrmi kandidátmi a získal 14 607 hlasov voličov. Druhého v poradí Jána Krátkeho podporilo vo voľbách 2 491 voličov. Až na treťom mieste sa umiestnil Branislav Celler, ktorému svoj hlas odovzdalo 2 328 oprávnených voličov.