Zrušili vám let a obchodník odmietol vrátiť peniaze? Ak ste platili kartou, môžete využiť službu chargeback

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Platobná karta
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Ak ste si zakúpili letenku a obchodník vás informoval, že nie je schopný vám službu poskytnúť a platili ste za ňu platobnou kartou, môžete banku požiadať o sprostredkovanie chargeback.

Služba vyžaduje niekoľko podmienok

Služba je určená pre každého držiteľa platobnej karty, ktorý uskutočnil platobnú transakciu platobnou kartou a stretol sa s nepoctivým obchodníkom. Na platby hotovosťou alebo prevodom sa chargeback nevzťahuje,“ vysvetľuje právnička Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie Sylvia Ďatelinková.

V prípade zrušenia letu možno podľa nej službu využiť, ak sú splnené podmienky. A teda za letenku sa platilo platobnou kartou a let sa zrušil zo strany obchodníka, od ktorého sa platiteľ pokúsil získať peňažné prostriedky za letenku späť. Ak bola komunikácia neúspešná, je možné využiť chargeback. Požiadať o sprostredkovanie chargeback môžete v banke, ktorá vám platobnú kartu vydala.

Predloženie komunikácie s obchodníkom

K žiadosti je potrebné predložiť komunikáciu s obchodníkom, ktorá preukazuje snahu získať peňažné prostriedky späť od obchodníka, doklad o kúpe služby, z ktorého vyplývajú informácie o detaile letu a cene služby.

Ak bola služba zrušená zo strany obchodníka, je potrebné predložiť potvrdenie o jej zrušení,“ informuje Ďatelinková. Konanie sa riadi pravidlami kartových spoločností, pričom banka v celom procese vystupuje iba v postavení sprostredkovateľa žiadosti.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Sylvia Ďatelinková
Firmy a inštitúcie SBA Slovenská banková asociácia