Ak ste si zakúpili letenku a obchodník vás informoval, že nie je schopný vám službu poskytnúť a platili ste za ňu platobnou kartou, môžete banku požiadať o sprostredkovanie chargeback.
Služba vyžaduje niekoľko podmienok
„Služba je určená pre každého držiteľa platobnej karty, ktorý uskutočnil platobnú transakciu platobnou kartou a stretol sa s nepoctivým obchodníkom. Na platby hotovosťou alebo prevodom sa chargeback nevzťahuje,“ vysvetľuje právnička Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie Sylvia Ďatelinková.
Rodičovská dovolenka prenesená na príbuzných či starých rodičov? Mihál hovorí, že je to inšpirujúce
V prípade zrušenia letu možno podľa nej službu využiť, ak sú splnené podmienky. A teda za letenku sa platilo platobnou kartou a let sa zrušil zo strany obchodníka, od ktorého sa platiteľ pokúsil získať peňažné prostriedky za letenku späť. Ak bola komunikácia neúspešná, je možné využiť chargeback. Požiadať o sprostredkovanie chargeback môžete v banke, ktorá vám platobnú kartu vydala.
Predloženie komunikácie s obchodníkom
K žiadosti je potrebné predložiť komunikáciu s obchodníkom, ktorá preukazuje snahu získať peňažné prostriedky späť od obchodníka, doklad o kúpe služby, z ktorého vyplývajú informácie o detaile letu a cene služby.
Osobnú skúsenosť s podvodníkmi má až 41 percent Slovákov, väčšina si svoje heslá na online prístup do banky chráni
„Ak bola služba zrušená zo strany obchodníka, je potrebné predložiť potvrdenie o jej zrušení,“ informuje Ďatelinková. Konanie sa riadi pravidlami kartových spoločností, pričom banka v celom procese vystupuje iba v postavení sprostredkovateľa žiadosti.