Živnostníci, nezabudnite na dôležitú vec, pretože od prvého apríla bude povinná

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
SZČO
Foto: ilustračné, SITA/Jozef Jakubčo.
Tento článok pre vás načítala AI.

Podnikateľský účet si nezaložilo 73 % živnostníkov, ktorí doteraz používali na podnikanie bežný účet. Viac ako polovica z nich si ho plánuje založiť až koncom marca. Približne pätina si chce účet otvoriť do konca februára.

Špeciálny účet pre podnikateľov a živnostníkov na účely podnikania mala doteraz necelá polovina živnostníkov. Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus, ktorý tento rok v januári zrealizovala pre mBank.

Plánovanie na poslednú chvíľu

Od prvého apríla budú musieť všetci SZČO a podnikatelia používať podnikateľský účet. Táto povinnosť priamo súvisí s novou daňou z finančných transakcií. Väčšina podnikateľov tak však ešte neurobila, aj keď 86 % respondentov túto novú povinnosť zaregistrovala.

„Je zaujímavé sledovať, ako si väčšina podnikateľov plánuje podnikateľský účet otvoriť takpovediac na poslednú chvíľu. Odkladanie administratívnych povinností na neskôr sa objavuje u Slovákov pravidelne, vrátane napríklad platby daní,“ hovorí sociológ a riaditeľ agentúry Focus Martin Slosiarik.

Prekážkou podnikania je aj nedostatok informácií

Výsledky prieskumu tiež ukázali, že pre približne štyroch z desiatich opýtaných živnostníkov je pri výbere biznis účtu dôležitá výška mesačného poplatku za vedenie a správu účtu a výška poplatkov za platby či výbery.

Pri rozhodovaní berú do úvahy aj fakt, aby mali biznis účet v rovnakej banke ako osobný účet. Vyjadrilo sa tak 26 % opýtaných. Približne štyria z desiatich živnostníkov pri svojom podnikaní čelili najmä dvom prekážkam, a to rastúcim cenám vstupov a veľkej administratívnej záťaži pri podnikaní.

„Nedostatok informácií je tiež prekážka podnikania, v prieskume ju spomenulo 16 % podnikateľov,“ hovorí generálny riaditeľ mBank Slovensko Roman Fink.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Martin SlosiarikRoman Fink
Firmy a inštitúcie Agentúra FOCUS