Viac ako 60 percent slovenských spotrebiteľov využíva pri nákupoch platbu kartou. Štvrtina respondentov, ktorí často platia hotovosťou skonštatovalo, že hlavným dôvodom využívania hotovosti je nedostupnosť digitálnych platieb v obchode alebo v mieste poskytovania služieb. Vyplýva to zo štúdie firmy EVO Group, ktorej partnerom bola aj spoločnosť Visa.
Ďalší rozvoj digitálnych platieb
Až 82 percent respondentov považuje digitálne platby za moderné a 77 percent ich preto vníma ako zamerané na zákazníka.
Na Slovensku však stále existuje priestor pre ďalší rozvoj digitálnych platieb. Na otázku, či niekedy chceli, ale nemohli platiť platobnou kartou, 39 percent Slovákov uviedlo, že sa im to stalo vtedy, keď obchod platbu kartou neumožňoval.
Obľúbenost digitálneho bankovníctva
Prieskum naznačuje, že digitálne platby nie sú možné najmä pri platbách za remeselné a stavebné služby a v prípade domácich opráv. Vyjadrilo sa tak 43 percent opýtaných.
Na tradičných trhoviskách nevie zaplatiť kartou 42 percent respondentov. Slováci digitálne nemôžu platiť ani v kaderníctvach, u holičov, v kozmetických salónoch, u doktora, zubára či fyzioterapeuta alebo pri využívaní taxi služieb. Tento typ problémov sa na Slovensku objavuje častejšie ako v iných krajinách.
Prieskum na Slovensku taktiež potvrdil trend obľúbenosti digitálneho bankovníctva. Slováci banky kontaktujú najradšej na diaľku, 74 percent respondentov využíva internetbanking každý mesiac aspoň 2- až 3-krát a 47 percent slovenských spotrebiteľov rovnako často využíva mobilné bankovníctvo. Bankové služby vnímajú ako spôsob riadenia svojich peňazí.