Slovenky investujú pravidelne a najčastejšie do podielových fondov, stále však zaostávajú za mužskou populáciou

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Investovanie, obchodovanie, peniaze, podnikanie
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Štyridsaťdeväť percent žien sa na Slovensku zaujíma o investovanie. V porovnaní s mužskou časťou populácie je to o 13 bodov menej.

Celých 92 percent Sloveniek investuje pravidelne a inklinujú k menej rizikovým investíciám, predovšetkým do podielových fondov, do ktorých investuje 44 percent žien.

Investujú okolo dvoch tisíc ročne

Vyplýva to z prieskumu investičnej spoločnosti Amundi uskutočneného v spolupráci s výskumnou agentúrou Stem/Mark v októbri tohto roka.

Ako ďalej uviedla portfólio manažérka Amundi Markéta Jelínková, 74 percent slovenských žien najčastejšie investuje do 2 000 eur ročne, čo je v priemere viac ako 166 eur každý mesiac.

Napriek tomu ženy preinvestujú v priemere o 400 eur ročne menej ako muži. Ženy najčastejšie zverujú svoje investície bankovým odborníkom, prípadne investičným spoločnostiam.

Bankové a nebankové aplikácie

Oproti mužom avšak k investovaniu menej používajú bankové alebo nebankové aplikácie. Pri výbere konkrétneho typu investície je pre ženy najdôležitejším kritériom úroveň rizika, nasleduje likvidita, výška poplatkov a rizikovosť.

Ako vysvetľuje Jelínková, ženy si najčastejšie vyberajú konzervatívnejšie investície s nižším rizikom a menšou volatilitou, čo súvisí s ich príjmom a úsporami, ktoré sú vo všeobecnosti nižšie.

Prieskum ukázal, že úspory žien sú o 3 400 eur nižšie ako úspory mužov, pričom takmer polovica žien dokáže mesačne ušetriť maximálne 200 eur a 35 % dokonca nemá žiadne úspory.

Rezerva a istota prístupu k hotovosti

„Ženy preto uprednostňujú bezpečnejšie a likvidné aktíva, aby mali rezervu a istotu rýchleho prístupu k hotovosti v prípade potreby,“ hovorí Jelínková.

Zďaleka najsilnejšou motiváciou žien k investovaniu je v súčasnosti ochrana peňazí pred infláciou, nasleduje zabezpečenie sa na starobu a snaha o najväčšie zhodnotenie. U mužov sú motivácie podobné.

Aktuálne stále vysoká inflácia ovplyvnila investičné správanie u takmer polovice žien. Tie skoro o tretinu častejšie ako muži znížili svoje investície pre infláciu, zatiaľ čo 12 % žien začalo investovať viac a pre 8 % bola vyššia inflácia dôvodom, prečo vôbec začať investovať.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie AmundiStem/Mark