Prieskum: Na nejakú službu sa za rok sťažovali len štyria zo sto ľudí

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Euro, peniaze, bankovky
Ilustračné foto. pixabay.com

Nespokojných zákazníkov najčastejšie od reklamácie odrádza neistota, či uspejú.

S reklamáciou akéhokoľvek zakúpeného tovaru má za uplynulý rok skúsenosť každý druhý Slovák. Pokiaľ ale boli nespokojní s poskytovanými službami, väčšinou to nechali tak. Len štyri percentá Slovákov totiž za dvanásť mesiacov reklamovali nejakú službu. Ak sa už k tomu odhodlali, najviac oficiálnych sťažností bolo na mobilných operátorov a poštové služby. Pre spoločnosť Home Credit to zistil prieskum agentúry STEM/MARK.
Pri pôžičkách si treba dávať pozor
V prípade nekvalitných či nefungujúcich služieb sme oveľa benevolentnejší. “Napríklad pri pôžičke si ľudia často nechajú vnútiť aj bežný úver, poistenie alebo kreditku. Rovnako, mnoho krát sa neozvú, keď musia platiť nezmyselné poplatky, trebárs za poskytnutie úveru alebo za jeho predčasné splatenie. Podobne sa nechajú pritlačiť k podpisu nevýhodnej zmluvy bez toho, aby si ju poriadne mohli prečítať. Na toto by si mali dávať oveľa väčší pozor,” argumentuje ombudsman klientov Home Creditu Jan Holoch.
Na cene tovaru Slovákom nezáleží
Na cene tovaru pritom vo väčšine prípadov ľudom nezáleží. Len 12 % opýtaných uviedlo, že berú do úvahy hodnotu tovaru, ktorý hodlajú reklamovať. Ak za nejakú vec zaplatili menej ako dvadsať eur, neoplatí sa im do toho investovať čas a úsilie. Kedy ľudia kúpili reklamovanú vec, taktiež nehrá vo väčšine prípadov až tak podstatnú rolu. Siedmi z desiatich respondentov totiž vrátia tovar aj na poslednú chvíľu, kým je ešte v záručnej dobe.
Neochota odrádza
Prieskum ďalej ukázal, že 44 % Slovákov sa za posledné dva roky neozvalo, aj keď mali na reklamáciu tovaru alebo služby evidentné právo. Najčastejšie pritom argumentovali tým, že neverili v uznanie reklamácie, alebo si neboli istí, či sú v práve. Iných odradila neochota zamestnancov, nedostatok času, obavy z hroziaceho konfliktu. Ďalší sa zase hanbili ozvať, alebo im jednoducho chýbal doklad o zaplatení.
O prieskume
Prieskum v marci 2016 uskutočnila agentúra STEM/MARK pre spoločnosť Home Credit Slovakia na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie 510 respondentov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Home Credit