Príchodom pandémie a nutnosťou minimalizovať osobný kontakt boli banky vystavené tlaku, aby presúvali klientov do online priestoru. Čoraz väčšie množstvo ľudí začalo využívať služby internetového a mobilného bankovníctva. Analytik Slovenskej sporiteľne Matej Horňák si však myslí, že určitá časť ľudí sa do pobočiek znovu vráti, no digitálne bankovanie má tendenciu rastu.
Podľa prieskumu, ktorý pre Slovenskú sporiteľňu urobila agentúra IMAS v druhom štvrťroku, sa znížil podiel ľudí, ktorí navštívili pobočku svojej banky. Stretnutie s bankovým pracovníkom na pobočke v poslednom mesiaci deklarovalo iba 13 % klientov, čo predstavuje pokles o šesť percentuálnych bodov oproti koncu minulého roka. „Pre pandemické opatrenia, obmedzené otváracie hodiny pobočiek či rešpekt pred ochorením klienti uprednostňovali iné kanály, prostredníctvom ktorých riešili svoje finančné potreby,“ hovorí Horňák.
Mobilné bankovníctvo rastie
Klienti sa presúvali predovšetkým k internet bankingu a mobile bankingu. Vo všeobecnosti v tomto roku až tri štvrtiny bankovej populácie, teda ľudí využívajúcich bankové služby, pristúpilo k prvému použitiu digitálnych riešení bánk. Bankoví klienti uprednostňujú najmä klasický internetbanking v notebooku alebo počítači. Slabší výsledok zaznamenáva mobile banking. Je však podľa analytika nutné dodať, že tento segment dlhodobo rastie.
Banky presunuli do online priestoru podľa Horňáka množstvo možností a funkcií, ktoré zachytia určitú skupinu klientov a motivujú ich vyriešiť si bežné bankové potreby z pohodlia domova. „Môžeme preto očakávať, že podiel ľudí využívajúcich výhradne digitálne bankovníctvo bude narastať,“ uzatvára Horňák.