Bratislava, 12. októbra 2015 – Ušetrenie prostredníctvom prenesenia úveru do inej banky reálne zvažuje až 43% Slovákov. Vyplýva to z exkluzívneho prieskumu GfK Slovakia pre ZUNO banku.
„Za najatraktívnejšie a zároveň najunikátnejšie benefity spotrebného úveru v cieľovej skupine je považovaná garancia najlepšej ponuky a otvorenosť voči klientovi. Pod otvorenosťou klienti rozumejú zrozumiteľné podmienky bez chytákov,“ uviedol Július Filo, Sector Leader, Financial Services & Technology GfK.
Poskytnutie úveru bez poplatku považuje za atraktívne až 90% respondentov. Medzi atraktívne benefity patrí podľa prieskumu aj predčasné splatenie úveru bez poplatku (94%), poskytnutie úveru bez ručiteľa (84%) a poskytnutie úveru bez dokladovania účelu (81%).
Ďalšími „ťahákmi“ sú možnosť vybavenia úveru bez nutnosti navštíviť banku a až pre 82% respondentov je dôležitá rýchlosť vybavenia pôžičky.
„Dáta z prieskumu GfK potvrdzujú, že možnosť zaobstarať si úver bez nutnosti navštíviť banku, je čoraz viac atraktívnejšia. Koncept online banky pritom zvyšuje rýchlosť aj pohodlie a umožňuje vďaka nízko nákladovému modelu poskytovať aj výhodné úrokové sadzby pri poskytovaní aj refinancovaní pôžičiek,“ komentoval výsledky prieskumu Jozef Dudáš, špecialista na úvery ZUNO banky.
Prieskum pre ZUNO banku vykonala online spôsobom GfK Slovakia na vzorke ľudí s racionálnym postojom k výberu banky vo veku 26-50 rokov s čistým osobným mesačným príjmom viac ako 500 € a minimálne stredoškolským vzdelaním.
Od roku 2010 sa ZUNO postupne darí zlepšovať hospodárske výsledky. Dôvodom je rastúci predaj úverových produktov, keďže banka momentálne patrí z pohľadu ponúkaných sadzieb pri refinancovaní pôžičiek na špičku rebríčka medzi slovenskými aj českými bankami. Úrokové sadzby pri refinancovaní pôžičiek pritom v ZUNO začínajú pri 6,9 % p.a.