BRATISLAVA 16. júla (WEBNOVINY) – Od začiatku krízy vidia ľudia na Slovensku svoju finančnú situáciu stále pesimistickejšie.
Viac ako tretina slovenskej bežnej populácie vo veku 15 až 65 rokov má pocit, že sa má v súčasnosti po finančnej stránke horšie, ako sa mala pred rokom.
Takmer tri štvrtiny Slovákov kontrolujú svoje výdavky a pre zhruba rovnaký podiel opýtaných sú peniaze čoraz častejšie predmetom diskusií v rodinách.
Vyplynulo to zo štúdie TNS LifeStyle, ktorú od roku 2006 každé dva roky realizuje agentúra TNS Slovakia.„Samozrejme sme rôzni a každý z nás máme iné priority v živote,“ uvádza TNS.
Kým jedných kríza podľa spoločnosti nakopla k aktivite, iní pod jej vplyvom stagnovali a ťažko sa spamätávajú. „Vo všeobecnosti sme stále viac ochotní uľaviť z kvality v záujme nakúpiť čo najlacnejšie,“ uvádza spoločnosť v správe z prieskumu. Až 70 % občanov v prieskume deklaruje, že by uprednostnili lacnejší výrobok aj s nižšou kvalitou.
Na druhej strane si však takmer 40 % Slovákov napriek pretrvávajúcej kríze dopraje čo sa im páči a 72 % z opýtaných trávi voľný čas v nákupných centrách.