VSE a.s. získala certifikát systému manažérstva kvality pre proces nákupu a predaja elektriny korporátnym zákazníkom. O prínosoch pre samotnú firmu ako aj zákazníkov sme sa pozhovárali s obchodným riaditeľom spoločnosti Miroslavom Kullom.
Prečo ste sa rozhodli pre certifikáciu?
Podporiť systémový prístup, ktorý so sebou prináša manažment kvality, bolo strategické rozhodnutie, za ktorým stáli predovšetkým požiadavky samotných zákazníkov.
Čo teda očakávate od certifikácie? Zvýši sa počet zákazníkov?
ISO certifikát je konkurenčnou výhodou aj v našom odvetví a pre zákazníkov je zárukou kvality. Sme presvedčení, že spolu s kvalitnými produktmi a ďalšími službami nám pomôže udržať si súčasných zákazníkov ako aj získať nových.
Ktorí zákazníci vyžadujú ISO certifikát?
Môžeme povedať, že všetci. Zo strany zákazníkov totiž každoročne narastajú požiadavky na kvalitu dodávaných služieb. My musíme zlepšovať svoje procesy a certifikácia sa stáva zárukou tejto kvality.
Kedy ste prešli certifikáciou? Ako dlho trval proces prípravy až po získanie certifikátu?
Samotné rozhodnutie padlo na jeseň minulého roka a s prípravou sme začali začiatkom tohto roka. Certifikačný audit sa konal koncom apríla. Príprava na certifikáciu procesu nákupu a predaja elektriny pre korporátnych zákazníkov bola náročná.
Na ktorých oblastiach ste museli najviac popracovať?
Dôležité bolo podchytiť riadenie procesov, pripraviť základné dokumenty systému manažérstva kvality a tiež spraviť podrobnú analýzu činností nákupu a predaja elektriny.
Aké sú vaše silné stránky?
Audítorská spoločnosť ocenila hlavne odbornosť našich zamestnancov a vysokú úroveň spracovania dokumentácie. Za silnú stránku označila aj spôsob, akým sme presadili zásady kvality v spoločnosti a ako tieto nadväzujú na ciele, poslanie a hodnoty spoločnosti.
Ako konkrétne?
Poslaním VSE je poskytovať zákazníkom služby, ktoré im uľahčia život. A naša Politika kvality ho dopĺňa ustanoveniami ako Zákazník v centre našej pozornosti, Pre zákazníka máme dvere vždy otvorené a podobne. Zároveň tieto princípy uplatňujeme v našej každodennej činnosti, pri riešení každodenných pracovných úloh.
Čo sa zmenilo vo firme?
Práve sme absolvovali prvý certifikačný audit a bol nám udelený certifikát zhody systému manažérstva kvality s požiadavkami normy ISO 9001:2008. Prinieslo nám to zlepšenie celkového riadenia. Dôležité teraz bude udržiavať, resp. naďalej zlepšovať procesy a pripraviť sa na recertifikačný audit.
Ako vnímate certifikáciu vy osobne?
Certifikát nás zaväzuje k vysokej kvalite poskytovaných služieb, čo je dobre. Sme zameraní na zákazníka a aj toto je nástroj, ktorý podporí snahu neustále zvyšovať spokojnosť zákazníkov a poskytovať im kvalitné služby s pridanou hodnotou.
Držiteľom certifikátu ISO 9001:2008 sa stala aj sesterská spoločnosť RWE Gas Slovensko, a to pre proces predaja zemného plynu korporátnym zákazníkom. RWE na Slovensku si aj touto certifikáciou podporila svoju pozíciu na trhu.