BRATISLAVA 3. júna (WEBNOVINY) – Stavebná spoločnosť Váhostav – SK, a.s. stále rokuje so svojimi dodávateľmi o úhrade záväzkov za vykonané ale načas nezaplatené práce.
„S viacerými zo svojich dodávateľov už spoločnosť uzatvorila splátkové kalendáre, s ďalšími firmami rokovania stále neskončili a rokuje sa o úhrade záväzkov,“ informoval agentúru SITA hovorca Váhostavu Tomáš Halán.
Váhostav sa dohodol s bankami, vyhne sa reštrukturalizácii
Váhostav je časovanou bombou, úvery narástli niekoľkonásobne
Váhostav má problémy s uhrádzaním platieb dodávateľom v dohodnutých termínoch napríklad na stavbe diaľnice D1 Dubná Skala – Turany. Spoločnosť to zdôvodňovala tým, že ide o stratovú stavbu.
Záväzky na tejto stavbe by mala uhrádzať z príjmov za iné stavby, ktoré realizuje. Váhostav je s inými partnermi v združeniach na výstavbu prvého úseku D1 Jánovce – Jablonov, D3 Svrčinovec – Skalité (polovičný profil), D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, D1 Hubová – Ivachnová a R2 Pstruša – Kriváň.
Váhostav minulý týždeň podpísal so štyrmi bankami rámcovú zmluvu zabezpečujúcu prevádzkové financovanie jeho činnosti. „Ide o rámcovú zmluvu, ktorá je uzatvorená na obdobie dvoch rokov. Váhostav – SK bude z týchto zdrojov financovať svoju prevádzkovú činnosť, teda tak existujúce stavby, ako aj nové projekty v nasledujúcom období,“ uviedol Halán.
bola založená vo februári 1993 a so svojím predchodcom má vyše 60-ročnú históriu. Základné imanie firmy je 20 mil. eur. Spoločnosť od roku 1954 do začiatku 90. rokov 20. storočia uskutočňovala najmä vodohospodárske stavby na strednom a hornom toku Váhu.
Stavala priehrady a hydroelektrárne, ako napríklad Liptovská Mara a vodné dielo Gabčíkovo. Po transformácii na súkromnú firmu začala budovať diaľničnú infraštruktúru a železničné koridory, vrátane zložitých stavieb mostov a tunelov.
Spoločnosť sa zároveň začala orientovať aj na výstavbu priemyselných komplexov, budovanie infraštruktúry priemyselných parkov a ekologické stavby. Zaoberá sa aj výrobou a montážou prefabrikátov.