Až dve tretiny priemyselných spoločností nehlási kyberbezpečnostné incidenty zodpovedným regulačným orgánom. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Kaspersky o stave priemyselnej kyberbezpečnosti.
Strata dôvery zákazníkov
Dôvody, prečo sa firmy neriadi pravidlami reportovania incidentov, sú pritom rôzne. Respondenti uviedli, že viac ako polovica incidentov bola v rozpore s regulačnými požiadavkami, pričom v prípade kybernetického prieniku až 63 % z nich uvádza stratu dôvery zákazníkov ako hlavnú príčinu obáv firmy.
Hackeri môžu útočiť zvukom, zariadenia na to nie sú pripravené a obeť by mohla aj ohluchnúť
Prieskum ďalej preukázal, že firmy berú dodržiavanie predpisov veľmi vážne, iba pätina z nich pripúšťa, že v súčasnosti nedodržiava povinné priemyselné nariadenia.
Prostredie hrozieb sa mení
„Dodržiavanie priemyselných predpisov a regulácií by sa nemalo brať na ľahkú váhu. Takisto je veľmi dôležité mať na pamäti reálne prostredie hrozieb, ktoré sa dynamicky mení. Účinné kyberbezpečnostné riešenie v kombinácii s jasnými opatreniami by malo spoločnostiam pomôcť dosiahnuť potrebnú úroveň ochrany v súlade s regulačnými požiadavkami,“ konštatuje generálny riaditeľ Kaspersky pre východnú Európu Miroslav Kořen.
Kaspersky je globálna kyberbezpečnostná spoločnosť založená v roku 1997. Jej portfólio zahŕňa komplexné riešenia v oblasti ochrany koncových bodov, ako aj množstvo špecializovaných bezpečnostných riešení a služieb poskytujúcich ochranu proti digitálnym hrozbám. Jej služby využíva viac ako 400 miliónov používateľov a 270-tisíc korporátnych klientov po celom svete.